arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

تداوم وضعیت قرمز در تهران؛ شاخص کیفیت 177 / پیش‌بینی بارش خفیف شبانه و کاهش آلاینده‌ها از فردا

کیفیت هوای تهران امروز همچون روز گذشته با شاخص 177 در شرایط ناسالم برای همه افراد «وضعیت قرمز» قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تداوم وضعیت قرمز در تهران؛ شاخص کیفیت 177 /  پیش‌بینی بارش خفیف شبانه در پایتخت و کاهش آلاینده‌ها از فردا

کیفیت هوای تهران امروز - سه شنبه - همچون روز گذشته با شاخص 177 در شرایط ناسالم برای همه افراد «وضعیت قرمز» قرار دارد.

به گزارش «انتخاب»، میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای تهران با 22عدد افزایش نسبت به ساعت 8 صبح روز گذشته با شاخص 177 در شرایط ناسالم (قرمز) برای همه افراد قرار گرفته است.

براساس این گزارش، میزان ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون نیز امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافته و بر روی عدد 126 قرار گرفته است.

براساس این گزارش، پیروزی(منطقه 13) با شاخص201 و پارک شکوفه(منطقه 14) با شاخص 196بیشترین میزان آلودگی هوای شهر تهران را در 24 ساعت گذشته داشتند.

همچنین شهرداری منطقه 16، مسعودیه(منطقه 15)و اتوبان محلاتی (منطقه 14)به ترتیب با شاخص های68 ،86 و119 کمترین میزان آلودگی هوا را در این مدت داشتند.

شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به عموم شهروندان به ویژه کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی توصیه کرده که امروز از فعالیت و تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، مهدهای کودک،پیش دبستانی و مدارس ابتدایی بسیاری از شهرهای استان را به دلیل افزایش میزان آلاینده ها امروز نیز تعطیل اعلام کرد.

کاهش آلاینده های تهران از فردا

تهران- ایرنا- کارشناس هواشناسی از عبور موج های ضعیفی از ناپایداری ها از روی شمال کشور و آغاز روند کاهشی آلاینده ها طی 24 ساعت آینده خبر داد.

فریبا گودرزی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: وضعیت کلی جوی امروز (سه شنبه) در سطح کشور پایدار است و شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، اراک، تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز با انباشت آلاینده ها مانند دو روز گذشته روبرو هستند؛ همچنین در شرق سواحل دریای خزر شاهد افزایش ابر و وزش باد هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس مدل های هواشناسی، انتظار داریم از فردا (چهارشنبه) وضعیت انباشت آلاینده ها کاهش یافته و به سبب عبور موج های ضعیفی از روی شمال کشور سواحل شمالی ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی میزبان بارش به شکل برف و باران خواهند بود.

گودرزی در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت: هوای تهران امروز صاف تا کمی ابری و غبارآلود است و فردا نیز همین وضعیت ادامه خواهد یافت، ولی انتظار داریم از شدت آلاینده ها کاسته شود و روز پنج شنبه با ورود ناپایداری به تهران وضعیت کیفیت هوا سالم شود.

وی تاکید کرد: این ناپایداری به شکل بارش پراکنده و خفیف برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی خود را نشان می دهد.

***دمای هوای تهران/ سردترین و گرم ترین مناطق کشور
این کارشناس هواشناسی در مورد دمای هوای تهران افزود: کمینه دمای هوای تهران صبح امروز به 3 درجه بالای صفر رسید، این شاخص فردا 4 درجه بالای صفر خواهد بود.

گودرزی در مورد سردترین و گرم ترین مناطق کشور طی 24 ساعت گذشته نیز گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه های ما، فیروزکوه با دمای 8 درجه زیرصفر و کوه سرخ در استان خراسان رضوی با همین دما سردترین و راسک در استان سیستان و بلوچستان با دمای 28 درجه بالای صفر بالاترین دما را داشته اند.

وی همچنین در مورد کیفیت هوای تهران گفت: میانگین شاخص آلودگی روز گذشته 175 و ناسالم برای همه گروه های سنی بود، این شاخص امروز به 177 رسیده است و انتظار داریم با کاهش آلاینده ها از فردا کیفیت هوا تنها برای افراد حساس ناسالم باشد.

 پیش‌بینی بارش در پایتخت

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت طی امروز در شرایط ناسالم برای همه اقشار جامعه است و انتظار می‌رود تا فردا شرایط کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده بین شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه قرار گیرد.

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از برقراری شرایط جوی نسبتا آرام طی امروز (۱۷ بهمن) است و به تدریج از شبانگاه بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت فردا (۱۸ بهمن) کمابیش ادامه خواهد داشت، گفت: در این روز برای برخی ساعات وزش باد مؤثر به بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه و بارش پراکنده و خفیف در شبانگاه انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: با تداوم این شرایط جوی در روز پنجشنبه (۱۹ بهمن) برای برخی ساعات بویژه صبحگاه وزش باد موثر و بارش باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین دما طی دو روز آینده به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص ۱۷۵ در شرایط ناسالم برای همه‌ی گروه‌ها قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت ۱۷۷ و همچنان در شرایط ناسالم برای همه‌ گروه‌ها است.

برچسب ها: آلودگی ، کیفیت هوا
نظرات بینندگان