arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

شکایت از وزیر سعودی تقدیم دستگاه قضایی لبنان شد

خبرگزاری ملی لبنان از اعلام وصول شکایت علیه «ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای خلیج فارس به دستگاه قضایی لبنان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری ملی لبنان از اعلام وصول شکایت علیه «ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای خلیج فارس به دستگاه قضایی لبنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، مقام های قضایی لبنان اعلام کردند که این شکایت از طرف وکیل «نبیه عواضه» اسیر آزادشده لبنانی از بند رژیم صهیونیستی تقدیم شده است.
او از ثامر السبهان به جرم «ایجاد تنش بین لبنانی ها» و «فراخواندن لبنانی ها برای درگیری» و «ایجاد مزاحمت در روابط لبنان با یک کشور خارجی» شکایت کرده است.
بر اساس این گزارش، این شکایت در 31 ژانویه (11 بهمن) ارائه شده است.
شکایت از السبهان به مرحله اجرا درآمده است و دادگاه موعدی را برای فراخواندن السبهان برای سوال و جواب تعیین می کند.
ثامر السبهان چند ماه پیش در اظهارنظرها و توئیت های مختلف حملات تندی را متوجه برخی از مردم و گروه های لبنانی به طور مشخص حزب الله می کرد.
وی بارها حزب الله را «حزب الشیطان» می نامید. السبهان تهدید کرده بود که لبنانی ها یا باید حزب الله را انتخاب کنند یا ضد آن باشند.
طی ماه های اخیر روابط لبنان و رژیم صهیونیستی با حاشیه های زیادی همراه بوده است.
حدود سه ماه پیش استعفای غیرمنتظره «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در ریاض تنش ها بین دو کشور را افزایش داد.
مقام های ارشد لبنان از جمله «میشل عون» رئیس جمهوری، معتقد بودند که الحریری زیر فشار سعودی ها از مقامش کناره گیری کرده و او در ریاض در بازداشت است. ادعایی که سعودی ها آن را رد کردند.

نظرات بینندگان