arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰

99 درصد بیماران جدید مبتلا به ایدز، از روابط جنسی آلوده شده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات ایدز گفت: 99 درصد بیماران جدیدی که در تهران در بیمارستان امام به بنده مراجعه میکنند از طریق روابط جسنی به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند اما میزان کشوری ابتلای جنسی ایدز حدود 40 درصد است در عین حال تعداد زنان باردار مبتلا به این ویروس نیز در حال افزایش است.

مینو محرز، عضو کمیته کشوری کنترل ایدز افزود: آمارهای جدید شیوع ایدز در کشور نشان می‌دهد که موج سوم ایدز یعنی شیوع جنسی آن در کشور شروع شده و ما هر سال شاهد افزایش میزان افرادی که از این طریق به این بیماری مبتلا شده‌اند هستیم.

وی ادامه داد: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که حدود 30 درصد از مبتلایان جدید از طریق روابط جنسی به این ویروس آ‌لوده شده‌اند زیرا 21 درصد از مبتلایان جدید به طور رسمی این مسئله را اعلام کرده‌اند و 10 درصد دیگر که نیز که علت ابتلا را نگفته‌اند احتمالاً روابط جنسی عامل انتقال ویروس در بین آنها بوده است ضمن اینکه شواهد نشان می‌دهد تعداد زنان بارداری که از همسرانشان این ویروس را گرفته‌اند به طور نگران کننده‌ای در حال افزایش است.

محرز گفت: آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که 23 هزار و 125 فرد آلوده به ویروس ایدز در کشور تاکنون شناسایی شده‌اند اما آمار تخمینی بر اساس فرمول‌های بین‌المللی تعداد واقعی مبتلایان را بین 80 هزار تا 120 هزار نفر نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد مبتلایان جدید از طریق روابط جنسی آلوده شده‌اند توضیح داد: اگر بخواهم بیمارانی که در تهران در بیمارستان امام و مطب به بنده مراجعه می کنند که تعدادشان کم هم نیست را معیار قرار دهم باید بگویم 99 درصد مبتلایان جدید از طریق جنسی مبتلا شده‌اند و معتادان تزریقی آلوده‌ای که شناسایی می‌شوند نیز اکثراً در گذشته آلوده شده‌اند و اکنون که ترک کرده‌اند بیماری ‌آنها شناسایی می‌شود.

عضو کمیته کشوری مبارزه با ایدز اضافه کرد: اما اگر بخواهیم کل کشور را در نظر بگیریم حدود 40 درصد از مبتلایان جدید ویروس ایدز از طریق روابط جنسی آلوده شده‌اند و هنوز در کل کشور اعتیاد تزریقی رقم بالایی دارد.

وی افزود: اما موضوع نگران کننده جدید افزایش تعداد زنانی است که این ویروس را از شوهرانشان گرفته‌اند برخی از آ‌نان حتی بعد از اینکه از شوهر معتادشان طلاق گرفته‌اند به ‌این موضوع پی می‌برند بسیاری از آ‌نان نیز بعد از بارداری متوجه این مسئله می‌شوند که البته اگر برای نجات نوزاد زود اقدام شود می‌توان از بروز بیماری ایدز در نوزاد پیشگیری کرد.

وی گفت: با توجه به امکان پیشگیری از عفونت ایدز در بین نوزادان UNAIDS از کشورها خواسته است بروز موارد ابتلا به این بیماری در نوزادان را با اقدامات پشگیرانه و تشخیصی و درمانی زودهنگام به صفر برسانند اما متأسفانه در کشور ما شاهد افزایش این موارد هستیم.

محرز درباره علت افزایش ابتلای جنسی ایدز در کشور نیز گفت: مهمترین علت، پایین بودن آگاهی جوانان و نوجوانانی است که به علت غلیان هیجانات دست به روابط جنسی غیر ایمن با شریک جنسی می‌زنند و در آن زمان حتی اگر به عواقت این کار نیز آگاه باشند،مسائل ایمنی از جمله استفاده از کاندوم را رعایت نمی‌کنند.

وی گفت: کشورهای غربی یه این دلیل توانستند شیوع جنسی ایدز را کنترل کنند که به طور کاملاً شفاف و بی پرده مسائل را برای مردم بازگو کردند و آگاهی جامعه و جوانانشان را بالابردند در صورتی که در کشور ما صبحت کردن شفاف در این مورد سخت است. اطلاع رسانی مداوم و مستمر نیز وجود ندارد و اگر این وضعیت ادامه یابد آینده بسیار نگران کننده‌ای در انتظار ماست.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
2
0
ببینید دوری از آموزه های اخلاقی اسلاتم ناب محمدی چه بر سر ما آورده.
واقعا اسلام بهترین دین دنیاست.شکی نیست.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
0
انتخاب چرا این کارو می کنی؟
چند دقیقه نشستم نظر نوشتم براتون فرستادم اونوقت نشون نمی دید؟واقعا که
واقعا هیچ نکته ای تو نظرم نبود که غیر قابل تایید باشه؟
نکنه وقت ندارید نظرات رو تایید کنید؟
نظرات بینندگان