arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

حاشيه‌ های نشست تشریح فساد مالی اخیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوزدهمين نشست خبري سخنگوي دستگاه قضايي كه به نوعي مي‌توان گفت به اطلاع‌رساني در مورد تشريح جزييات پرونده فساد مالي اخير اختصاص داشت با حاشيه‌هايي همراه بود.
به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، برخي از حاشيه‌هاي قابل ذكر اين نشست به اين شرح است:

- تمامي جايگاه‌هاي خبرنگاران قبل از شروع جلسه تكميل شده بود و زمزمه‌هاي خبرنگاران حاكي از اين بود كه اغلب سوالات پيرامون پرونده فساد مالي اخير و بازداشت افراد مرتبط با شبكه بي‌بي‌سي است.

- نمايندگان رسانه‌هاي حاضر در اين نشست با يكديگر گفت‌وگو مي‌كردند كه آيا عنوان اتهامي فساد مالي اخير اختلاس است يا نه؟ زيرا از سوي مسئولان و مقامات اظهارات متفاوتي در اين زمينه نقل شده بود.

- حدود 30 نفر از نمايندگان رسانه‌هاي گروهي اسامي خود را براي طرح سوال در ليست تهيه براي طرح سوال يادداشت كرده بودند.

- نوزدهمين جلسه سخنگويي دستگاه قضايي مثل هميشه راس ساعت 14:30 با ورود حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي آغاز شد.

- محسني اژه‌اي پيش از شروع اظهاراتش از اصحاب رسانه درخواست كرد كه مطالب را آن‌گونه كه بيان مي‌شود اطلاع‌رساني كنند.

- سخنگوي دستگاه قضايي همچنين پيش از آغاز سخنانش با بزرگ توصيف كردن پرونده مالي اخير تاكيد كرد كه قطعا برخورد با اين پرونده بايد متناسب باشد و همان‌گونه كه وقوع جرم بد است، بدتر از آن عدم برخورد با آن است.

- ناظر رسيدگي به پرونده فساد مالي اخير با تاكيد بر توجه به ماهيت جرم گفت بايد مشخص شود كه كدام يك از عناوين اتهامي اختلاس، اخلال در نظام اقتصادي كشور، سوء استفاده از موقعيت، كلاهبرداري و ... و يا همه آن‌ها صورت گرفته است، زيرا مجازات هر يك از اين عناوين اتهامي متفاوت است.

- حدود 45 دقيقه نشست خبري سخنگوي دستگاه قضايي به بيان توضيحات اوليه در خصوص عناوين اتهامي متناسب با پرونده فساد مالي اخير اختصاص يافت كه در اين ميان محسني‌اژه‌اي از كتاب قانون نيز بهره مي‌گرفت.

- محسني اژه‌اي قبل از ورود به جزييات پرونده از خبرنگاران حاضر در جلسه سوال كرد اكنون عنوان اتهامي كه در جامعه براي اين پرونده مطرح مي‌شود چيست كه خبرنگاران از عنوان اختلاس ياد كردند.

- به دليل طولاني شدن توضيحات سخنگوي دستگاه قضايي و واكنش برخي خبرنگاران مبني بر اينكه فرصتي براي طرح سوالات آن‌ها باقي نخواهد ماند، محسني اژه‌اي گفت كه اين توضيحات الزامي است و ممكن است پاسخ بسياري از سوالات شما باشد.

- يكي از حواشي اين نشست خبري حضور رييس كل دادگستري استان خوزستان در جلسه بود كه در يكي از صندلي‌هاي سالن نشسته بود.

- سخنگوي دستگاه قضايي با بيان اينكه از اواسط مرداد ماه سال جاري اين موضوع به دادگستري خوزستان ارجاع شد و اقدامات لازم از جمله شناسايي و تعقيب متهمان صورت گرفت، گفت كه از 22 نفر به عنوان متهم تحقيق به عمل آمده و براي آن‌ها قرار صادر شده است كه البته برخي با قرار آزاد شده‌اند.

-‌ محسني اژه‌اي از جمله افراد بازداشتي را رييس شعبه بانك صادرات اهواز، مدير شعبه بانك ملي كيش و شخص «مه‌آفريد اميرخسروي» عنوان كرد.

- در طول مدت برگزاري جلسات سخنگوي دستگاه قضايي، اين نشست‌ها راس ساعت 16 به اتمام مي‌رسيد ولي تا ساعت 16 عصر محسني اژه‌اي به بيان توضيحات در مورد پرونده فساد مالي اخير پرداخت و فرصتي نيم ساعته براي طرح سوالات خبرنگاران اختصاص يافت.

- جلسه سخنگوي دستگاه قضايي فقط با طرح سوال 10 خبرنگار به اتمام رسيد در حالي كه حدود 20 خبرنگار و نماينده رسانه‌هاي خبري، موفق به طرح سوال نشدند.

- آخرين سوال نشست خبري را يكي از خبرنگاران روزنامه‌ها مطرح كرد و وي با هيجان فراوان به تعدادي از بانك‌هاي دخيل در اين پرونده اشاره كرد و گفت كه در نهايت در اين رابطه به بانك مركزي خواهيم رسيد، آيا افرادي از اين نهاد بازداشت شده‌اند؟ كه محسني اژه‌اي در جواب با لبخند گفت كه اين خبرنگار از يك طرف افشاگري كرد و از سوي ديگر صداي خود را تمرين كرد!.
نظرات بینندگان