arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۳۸
تعداد نظرات: ۸۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰

افتخاری: شاگرد آقای شجریان نیستم / ایشان زمانی از صدای من خوشش می آمد

علیرضا افتخاری با اشاره به این که یکسری بازی‌ها، شأن موسیقی را پایین آورده، از هنرمندان فعال این حوزه خواست فضای دوستانه‌ در موسیقی کشور ایجاد کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علیرضا افتخاری با اشاره به این که یکسری بازی‌ها، شأن موسیقی را پایین آورده، از هنرمندان فعال این حوزه خواست فضای دوستانه‌ در موسیقی کشور ایجاد کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علیرضا افتخاری در آستانه دومین همایش کار آواها و آیین‌های موسیقیایی کار با انتقاد از شرایط فعلی موسیقی، گفت: «به نظر من در برگزاری چنین نشست‌هایی باید ابتدا به فکر ایجاد فضای دوستانه و همدلی میان هنرمندان موسیقی بود؛ مسئله‌ای که متاسفانه در سال‌های اخیر شکل موثر خود را از دست داده و باعث دوری هنرمندان از یکدیگر شده است.»

وی ادامه داد : «از نظر من دوستی و همدلی مهم ترین مقدمه برگزاری چنین همایش‌هایی ست. اما وقتی عده‌ای از افراد بعضی‌ها را دشمن می‌پندارند ، یکی را استاد می‌نامند و دیگری را شاگرد، چه انتظاری از اعتلای جریان موسیقی می‌توان داشت؟ آیا در زمان‌هایی که هنرمندان بزرگی در عرصه موسیقی فعالیت می‌کردند، این نوع رفتارهای ناشایست وجود داشت؟»

این خواننده صاحب‌نام موسیقی گفت: «در زمانی که ما در محضر استادانی چون جلال تاج اصفهانی، حسین خواجه‌امیری، اکبر گلپایگانی، ناصر مسعودی بودیم، آنچه برای این هنرمندان نامی موسیقی ایران مهم بود، اخلاق بود، اما متاسفانه در این دوران یک سری بازی‌ها در عرصه موسیقی به راه افتاده که شان موسیقی ایران را به نازل ترین شکل ممکن خود در آورده است. بنابراین با وجود تلاش‌هایی که انجام می‌گیرد، به طور حتم نمی‌توان شاهد اتفاقات ثمربخش در عرصه موسیقی باشیم.»

افتخاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تاکید بر شکل گیری موسیقی شاخص ایرانی تصریح کرد: «به نظر من دیگر نمی‌توان امیدی به داشتن موسیقی شاخص و هنرمند شاخص بود، چرا که شاخص، هنرمندانی چون تاج اصفهانی، سید حسین طاهرزاده و ادیب بودند که در زمانه خود با آرامش و همدلی به اعتلای موسیقی ایرانی فکر می‌کردند و فارغ از حرف‌ها و حاشیه‌هایی که در دوران ما کم نیست، چنان با صداقت به فعالیت در عرصه موسیقی می‌پرداختند که ما شاهد یک جریان موثر بودیم.»

این هنرمند ادامه داد: «ما برای دل مردم می‌خوانیم، ما آمده‌ایم در دل مردم حضور داشته باشیم و در این فضای وانفسا با شعر و موسیقی ایرانی در حد و توانایی خود در خدمت مردم باشیم .من امیدوارم این نوع اخلاقی که در جریان موسیقی کشورمان حاکم است از منیت‌ها و غرورها دور شده و ما خود را تافته جدا بافته از یکدیگر و بهتر از هم ندانیم.»

وی با بیان این که صداقت، اصلی‌ترین عنصر پیشرفت در هنر موسیقی ایرانی است، گفت: «ما باید صداقت داشته باشیم و با مردم باشیم و همواره به این سئوال فکر کنیم که آیا قدمای ما با کلک  و فریب می‌خواندند؟ آیا آن‌هایی که با‌شکوه می‌خواندند، این چنین برای ویران کردن موسیقی ایرانی تلاش می‌کردند ؟ این‌ها را باید گفت و به هنرمندان جوان و تعدادی دیگر از هنرمندان فعال موسیقی تاکید کرد که برخی از آوازهایی که ما اکنون شنونده آن هستیم، آن چیزی نیست که در علم موسیقی وجود دارد . من یادم می‌آید زمانی مردم برای شنیدن آواز فلان هنرمند خواننده از رادیو از ساعت‌ها قبل در کنار گیرنده‌های خود  انتظار می کشیدند تا آواز و هنرنمایی هنرمندان موسیقی را از دست ندهند، اما آیا اکنون هم ما شاهد چنین رویکردی هستیم؟»

افتخاری تصریح کرد: «باورکنیم مردم شریف ایران زمینه موسیقی ایرانی را کاملا می‌شناسند و می‌توانند موسیقی خوب و بد را از هم تمایز دهند. پس بیاییم در کنار یکدیگر به فکر چاره‌ای باشیم تا بار دیگر موسیقی علمی و با کیفیت ایرانی بازهم در جریان هنری کشور طنین‌انداز شود.

خواننده آلبوم‌های ماندگار چون «سرو سیمین»، «خروش بحر»، «عطر مهر»، «شکوه عشق» و «نیلوفرانه» درباره یادگیری  آواز نکاتی اشاره کرد و گفت: «بسیاری از دوستان می‌پندارند من از شاگردان آقای شجریان هستم. در حالی که این طور نیست، چرا که من از شاگردان زنده یاد استاد تاج اصفهانی هستم که در جوانی به محضر ایشان برای یادگیری آواز رفتم. در مورد آقای شجریان هم باید بگویم که ایشان در زمانی از صدای من خوششان آمد و من مدتی با رفت‌و‌آمد در منزلشان با این هنرمند در ارتباط بودم.»

وی با تاکید بر تغییر در جریان موسیقی کشور خاطر نشان کرد: «هرگاه بازی‌ها، کلاس گذاشتن‌های بی‌مورد، منیت‌ها، غلوها و خود‌ناشناسی‌ها از بدنه موسیقی کشور برداشته شد، آن‌گاه می‌توان به فکر برگزاری همایش‌ها و جلساتی افتاد که می‌تواند هم تاثیر خوبی در موسیقی کشور داشته باشد و  هم انتظار شنیدن موسیقی خوب را در ما پدیدار کند.»

افتخاری ادامه داد: «متاسفانه من خوانندگانی را می‌شناسم که با اسکورت‌های 20 نفره در حال رفت‌و‌آمد هستند. آیا این درست است؟ آیا مافیایی بودن تعدادی از خوانندگان موسیقی می‌تواند کمکی به موسیقی ایرانی باشد؟»

این خواننده در رابطه با گردهمایی موسیقی‌کاران نواحی ایران در تالار اندیشه حوزه هنری تصریح کرد: «با وجود تمام تلاشی که در زمینه برگزاری رویدادهای مختلف و مهم موسیقی از جمله همین همایش کار آواهای موسیقی انجام گرفته، با این حال معتقدم تا زمانی ما نتوانیم با مردم باشیم و برای آن ها کار کنیم این نشست‌ها جز طول زمان سود دیگری نخواهد داشت.»

وی افزود: «ناراحتی و نگرانی من از این وضعیت کار را به جایی رساند که می‌خواستم کتابی را با عنوان «تبهکاران موسیقی» منتشر کنم که متاسفانه هنوز امکان انتشار آن فراهم نشده، با این حال معتقدم باید بت منیت‌ها را مثل این عزیزان هنرمند نواحی ایران شکست . باید به سمتی رفت تا آواز ایرانی مثل آوازهای محلی جایگاه اول خود بازگردد. باید به سمتی رفت که خوانندگان بدانند سبک چه معنی دارد و نوازندگی چه تاثیری در اعتلای فعالیتشان دارد و نشان بدهند در نزد استاد به فراگیری موسیقی پرداخته‌اند.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۱۴
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
28
110
اسم زیبای محمدرضا شجریان رو به زبون نیار حاجی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
21
94
در مورد آقای شجریان هم باید بگویم که ایشان در زمانی از صدای من خوششان آمد و من مدتی با رفت‌و‌آمد در منزلشان با این هنرمند در ارتباط بودم
همین غرور زننده شما در برابر بزرگترین خواننده دو سه دهه اخیر ایران دلیلی است برای دوست نداشتن شما.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
20
99
تو در حد شاگردی آقای شجریان نیستی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
کاملا صحیح است. هر چیزی لیاقت میخواهد که لااقل تو نداری.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
18
73
شما شاگرد ابراهیم تاتلس هستید. به آن افتخار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
حالا باید دید ایبو چی میگه شاید اون هم قبولش نداشته باشه !!!
ایبو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
مگه آزار دارین اینو به من میچسبونید ؟؟!!
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
15
74
فعلاً که آب سربالا میرود و دستگاه ابوعطا طرفداران زیادی دارد!
اوکتای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
16
82
افتخاری جان در حد پایه و مایه خودت حرف بزن
دل دادگان استاد شجریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
15
86
در حدی نیستی که شاگرد استاد بزرگی چون شجریان باشی.لیاقت میخواد که خوشبختانه!نداری.(لطف کنید نطراتو گلچین نکنید.)
عامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
11
60
جناب آقای افتخاری گویا تعریف خاص خود را از مردمی بودن دارند و با همه شعارهای داده شده برای عدم منیت و خودشناسی غافل از این نکته ظریف بودند که خود ایشان بیشتر مصداق و مخاطب سخنانشان هستند تا استادانی مانند استاد شجریان که البته اگر غرور و تکبری در کار نباشد شاگردی ایشان افتخاری بزرگ محسوب می شود حتی برای آقای افتخاری که گویا از کنار گذاشته شدن از طرف عامه مردم عاصی شده و از خوانندگی پشیمان و به نویسندگی ! پرداخته اند که باید منتظر بود تا اجازه نشر بگیرد تا این هنر ایشان هم بر همگان آشکار شود و جالب است این سخنان در شرایطی مطرح می شود که آواز ایران در دنیا با نام استاد شجریان زنده است و گروهی گه ایشان در چند سال اخیر به آن وام دار شدند به جریان انحرافی مشهور شده است
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
9
67
اقای افتخاری شما از موقعی که عزیز دردونه ی اقایون شدی خیلی حرفا رو میزنی ... بدون تو کشور ما ادم هایی امدن و رفتند و استاد ماندند و.... . اما خیلی ها چه ورزشکار چه خواننده و ... خود رو به بازی های سیاسی فروختن و حالا از چشم مردم افتادن ..
مطمئن باش من شما را به عنوان خواننده هم قبول ندارم
انتخاب لطفا این را منتشر کن خواهش میکنم
ترابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
12
46
تملق درهنر معنا ندارد اگر استاد شجریان در قله هنر خواهد ماند به خاطر از جنس مردم بودنش است واگر افتخری جایی در عرصه هنر ندارد به خاطر نان به نرخ روز خوردنش است.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
49
22
اما انصافا بعضي از كارهاي افتخاري در شمار بهترين آثار موسيقي سنتي ايران محسوب مي شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
بی انصافی نکن !! اقلا" یکیشو میگفتی !!!!!!!!!!
هنر دوست
|
-
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
7
28
جناب آقاي افتخاري. با عرض سلام.
حضرتعالي متاسفانه عليرغم فرمايشاتي كه داشته ايد بدتر به جريان احتلافات دامن زده ايد و دقيقاً نقشه ي كساني را كه مي خواهند بين هنرمندان فاصله بيافتد را اجرا كرده ايد. اينكه شما هم صداي خوبي از دايي بزرگوارتان به ارث برده ايد هيچ شكي نيست اما اينكه شما صحبت هاي دو پهلو مي زنيد نه هيچ كمكي به شما مي كند و نه از محبوبيت و استادي محض جناب شجريان مي كاهد . لطفاً در حرفهايتان كمي بيشتر دقت كرده و به دنبال راه هاي بهتر ديگري بگرديد.
با تشكر- موفق باشيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
9
44
شما بهتره بري مديحه سرائيت رو بكني , شما رو چه به اين حرفا
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
53
12
آقای شجریان باید به خودش بباله که در فضایی تنفس کرده که امثال افتخاری ها !!!!!! تنفس کرده اند !! اصلا ایشون کی هستند که استاد علی آقا باشند .... چرا منو تو این وضعیت قرار می دین ؟ ! کییییییییییییییه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
هر چند میدونم فکاهی گفتی ولی به احترام استاد شجریان منفی زدم !
موسی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
خوب یادم انداختی، از قهوه ی تلخ چه خبر؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
7
18
بزرگترین همکار ایشان آقای خشنود است که هنوز همکاری خالصانه ایشان با خواننده گلهام گل آفتابگردون یادمان نرفته!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
11
38
متاسفم برایتون آقای افتخاری ....
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
13
40
اسم استاد را به زبان میاری وضو داری؟
پاسخ ها
مهلا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
من اصلا از افتخاری خوشم نمیاد ولی تو رو خدا از شجریان یه قدیس نسازین............
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
7
36
نمی دونم ، جنابعالی وقتی در کنسرتی که از ملت پول گرفتید تا اجرای زنده داشته باشید ، بجاش لب خوانی می کنید چطور می تونید دم از اخلاق بزنید .جمع کن آقا .وقتی خواننده سیاستمدار بشه ، بیشتر از این نمی شه انتظار داشت.
پاسخ ها
مهلا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
شجریانم سیاستمداره.......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
مهلاخانم پس ميخاستي مثل بعضي نون به مزد و خل وچل باشه؟افتخارمااينه كه سعدي موسيقي ما هزاران هنرداره كه كوچكترينش صداش هست
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
6
35
ایشان بیشترین لطمه را در سالهای اخیر به موسیقی سنتی ایران وارد کرده اند . داشتن آلبوم های بسیار زیاد در این سالها ( بدون کیفیت ) نمونه ای از این آسیب رسانی است .
خواننده ای که برای مسکن مهر می خواند ، برای تیم فوتبال ( سپاهان ) می خواند ،خواننده ای که شغل شریفشان بساز بفروشی است !!!! چگونه می تواند خود را در حد و اندازه های بزرگان موسیقی بداند .
چند ماه بیشتر محضر استاد را تاب نیاورده اند و حتی در مورد شاگردی تاج و سایرین که گفته اند نیز تردید وجود دارد .
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
9
42
جالبه ايشان مي گويند استاد تاج اصفهاني يا استاد گلپايگاني ولي به استاد مسلم موسيقي و اسطوره موسيقي يعني استاد شجريان مي گويد آقاي شجريان واقعا در سخنان شما اصلا بويي از منيت و غروري كه خود شما آن را آفت موسيقي دانستيد وجود ندارد. جالبه در ضمن آقاي افتخاري هنرمند واقعي بايد در دل مردم باشد كه شما نيستيد.
یاسمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
46
12
استاد افتخاری یکی از بهترین خواننده های موسیقی سنتی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
خواننده خوبي كه هستند ،فقط كمي قاطي ماديات شده اند واز مسير حق و مردم به مسير پول وجهت باد كشيده شده اند!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
خالطوری !!!!!!!!!
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
ببین خانم یاسمن خانم هر کسی لایق اسم استاد نیست
منظورم در این مورد خاص نیست در تمامی موارد هنری از معماری سینما گرفته تا موسیقی...
نه تنها آقای افتخاری بلکه بسیاری از اهالی موسیقی که امروزه با نام استاد خطاب میشن لیاقت نام استادی که هیچ حتی لیاقت نام تازه کار در زمینه ی موسیقی رو هم ندارن....
احساسی نشو سرکار خانم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
از کی استاد شدن ایشون؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
ازوقتي به دست بوسي رفتند وازوقتي توتلويزيون اشك تمساح ريخت چقدراون شب خندبديم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
استاد به شاگردانش شناخته ميشه لطفايه دوتا ازشاگرداي اين يارو رانام ببريدتاماهم ازاشتباه بيرون بياييم تااون وقت بنده سبك استادشجريان وشاگردان بزرگ ايشون راليست كنم اصلادراين باره نيازبه كتاب نوشتن هست
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
8
36
افتخاری لیاقت شاگردی استاد را نداره باید بره پاچه خواری کنه شاید که.....
k-1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
39
12
چرا می خواید دشمنی به وجود بیارید بله همه می دونن استاد شجریان از جناب افتخاری بهتره (هر چند که ایشون ما رو نا امید کردن) ولی اقای افتخاری هم خواننده ی قابلی هستند. تفرقه به وجود نیارید کاری نکنید که بیشتر از همه دشمن ها (روسیه امریکا چین اسراییل و.......) خوشحال بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
كا-1 چين هم دشمن شد؟كشوردوست وبرادرچين؟
k-1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
جناب ناشناس به چین فقط میگن دوست به اعراب .......... میگن دوست و برادر ولی به هر حال همشون دشمنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
پس به ایشان بجای استاد ، میشود گفت "دوست" !!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
ديدي كا يك جان!ما مي گيم شما خود درگيري مزمن داريد! دوست ودشمن رو نمي تونيد درست بشناسيد!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
8
27
استاد شجریان و استاد شهرام ناظری قابل مقایسه با این افراد نیستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
6
25
آقاجان بروباهم قدوقواره هاي خودت بپر توراچه به سخن گفتن درباره بزرگ مردي كه قطعاتاريخ نام اورادركنارسعدي وحافظ ومولاناثبت خواهد كرد.تاريخ آينده دست شماهانيست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
6
22
افتادگي آموزاگرطالب فيضي/هرگزنخوردآب زميني كه بلنداست
استادشجريان فقط صداش خوب نيست بلكه منش واخلاقش بالاتره ببينيدچطوردست اساتيدبزرگ رامي بوسه.ببينيد چطوراز دادبه وظلي ودوامي سخن ميگه/بروشاگردي استادرادراين مواردبكن صداوآوازكه اصلابه تو نيومده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
5
31
برو دست ا.ن راببوس كه بهت مياد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
4
24
سنگ بدگوهراگركاسه زرين بشكست
قيمت سنگ نيفزايد و زر كم نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
آفرین گل گفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
4
21
چوخواهي رودنام تو درجهان
مكن نام نيك بزرگان نهان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
6
35
يه لقب هم بديم به اين آقاتاجواب دستبوسيش باشه «افتخارالدوله» چطوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
شنگول میرزا بهتره
بهزاد
|
Philippines
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
4
7
آخه یکی نیست بگه دامبول جان،شما که همه کارهات کپی کار های خواننده های خصوصا زن قبل از انقلابه،اونم برای اینکه اگه گیری دادن به تن صدا،بگی اون زن بود و این حنجره طلایی یک مرده....
بیخیال.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
3
5
بعضی انسانها ضعف خودشون رو ناشیانه به زبون می‌آرن.
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
3
6
لطفاکسانی که نظرمی دن ازلحاظ جنبه های هنری وفنی مقایسه کنند که ببینیم ازچه نظروکدام برترند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
جالب هنوزنفهميدي؟معلومه حتي اگه ازنظرهنري هم بررسي بشه شمانمي فهميد.لطفا كتاب رازمانا وهزارگلخانه آوازايران رابخونيد يامصاحبه بزرگان موسيقي رابررسي كنيد جواب ميگيريد.اگه هنرشناس هستي سري هم به آثاراستادشجريان بزن اگه خواستي بگوآدرس هم بدم به وبلاگهايي كه به صورت تخصصي آوازهاي استادراتحليل كرده اند.
نستر اداموس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
4
6
لقبش آوازه الدوله یعنی آواز خوان دولت باشه بهتره یا نرخ روزالدوله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
5
5
آقای افتخاری باش تا صبح دولتت بدمد سلامت میکنیم عمو به موقعش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
4
7
حتما شما شاگرد استاد نبودین و نیستین ایشان بزرگتر از این حرفها هستن که هر کسی شاگردشون باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
2
7
برو تو بغل احمدی نژاد جونت ول کن هنر مملکتی رو که استاد شجریان و ناظری و پورناظری و هنگامه اخوان رو داره. شما که تا آخر عمر تامینی پس بیخیال شو.
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
راستی تو بغلش داشت یواشکی چی می گفت؟! ای واااای...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
3
5
آقاي افتخاري شايد در حد خودش صدايي داشته باشه ولي از لحظ هنري بيشتر يك خواننده مقلد به حساب مياد كه از همه و همه فقط تقليد كرده و بس!
حتي به زبان آوردن نام استاد بزرگ و ماندگار واقعي ايران در قد و قواره ايشان نيست. تاريخ از اين آوازخوانهاي متملق و درباري زياد بخود ديده است!
rostam
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
3
6
واضح و مبرهن است که آقای افتخاری از استاد خوشش نمی آید ! چون از شاگرد بودن بدش می آید ! همه که مثل ما نیستند که از شاگرد بودن لذت ببرند ! و سعی کنند که شاگرد اول شوند ! دایی جانم میگوید این کار هم کار انگلیسیها است که هنرمند چشم دیدن استاد را ندارد ! ولی من خودم دیدم که هنرمند دو تا چشم دارد تازه عینک هم دارد ! آقا اجازه ما فکر میکردیم آقای افتخاری استاد را نمی شناسد ولی فهمیدیم که به خانه استاد میرفته و استاد از صدای او خوشش می آمده ! و تازه نان و نمک استاد را هم خورده است ! آقا اجازه پس چرا نمکدان را شکسته است ! ننه جان میگوید هر کس نمکدان را بشکند باید تاوان آن را بدهد ولی آقا چان میگوید تاوان حرام است ! آقا اجازه انشاء تمام است
k-1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
9
8
شجریان شاگرد افتخاری هم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
كاملا موافقم چون اينقدراين نظرضايع هست كه بعيده كار كيوون بيچاره باشه.كيوون اسمت عوض كن هرگه ميخاد يه گندبه خودش بزنه بانام تو ميزنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
5
6
جناب افتخاری باید از استادان حسین خواجه‌امیری، اکبر گلپایگانی، ناصر مسعودی پرسید شما چگونه شاگردی بودید. خیلی از ترانه های شما اجرا مجدد (تقلید) ترانه های خواننده های قبل از انقلاب بویژه خانم... است. خوب که تو این مملکت که قانون کپی رایت وجود ندارد. نه؟
البرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
5
5
یه ذره جنبه داشته باشین آدمهای مدعی! که حتی صحبتهای یک نفر رو هم برنمی تابین! آدمهای مدعی چند صدایی و آزادی و... می خواهید همه بغیر شماها خفه بشن تا فقط صدای شماها شنیده بشه اونوقت حال کنید که آره همه با ما هستن چون هیچ صدای دیگه ای نیست؟!!
محدثه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
2
2
متاسفم که نظرات منو نمیذارید.......
naghmeh
|
Germany
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
2
7
افتضاح کاشتی آقای افتخاری
یه لطفی کن فقط از چیزایی حرف بزن که علاقه داری بش مثل رییس جمهورت اصلا اسم بقیه رو به زبون نیار...وقتی میگی "آقای شجریان" یعنی کارت از با وضو و بی‌وضو بردن نام استاد گذشته
سنگ بدگوهر اگر کاسه زرين بشکست
قيمت سنگ نيفزايد و زر کم نشود
:-|
paolo
|
Germany
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
2
8
والا تو که با این طرز حرف زدنت( فرض بگیر به اعمالت کاری نداریم...فرض!) استاد تاج اصفهانی رو روسیاه کردی... تر جون همون دخترت که واسش زنگـ زدی بیست و سی،اندازه نگه دار علیرضا افتخاری. :-|
نگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
13
5
شجریان یه وطن فروشه. درود بر افتخاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
چه كشف بزرگي كردي؟مگه شما وطن هم داريدكه كسي بفروشه.وطن با3000000000000تاراج شدنگارعزيزم.
مرتضی خاجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
5
2
به نظر من بین آقای شجریان و افتخاری صدای شجریان خیلی خیلی بهتر ست
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
چشم بسته غیب گفتی!
سندياني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
3
3
شجريان مي خواست زحمات 32ساله انقلاب را باصداي خوش يكروزه برباد بده ولي كورخونده زنده باد افتخاري مرد حق
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
یک کلمه هم از زبان مادر عروس بشنو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
3
هردو اساتيد از گنج هاي ناب موسيقي ما هستند براي هردوي انها ارزش و اعتبار قائل هستم
پرشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
4
1
افتخاری جان من چند وقت بود که داشتم به استاد به خاطر داشتن شاگردی مثل شما شک میکردم ازت تشکر میکنم که شکم را برطرف کردی و همچنان ما از مریدان استاد ماندیم
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
8
صرفا جهت اطلاع:
1-پرفروشترين آلبوم تاريخ موسيقي ايران آلبوم "نيلوفرانه 1" متعلق به افتخاري هست.
2-خود شجريان چند سال پيش گفته:صداي افتخاري دنيا را فتح مي كند.
3- آخرين آلبوم شجريان(خروس خوش خوان)شكست سنگيني خورده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
3
1
این آقا پس چرا نرفت فرانسه ؟؟؟؟؟؟

یکی اینو بفرسته بره دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
1
7
هردو عزيزند ولي من عاشق صداي استاد افتخاريم . زنده باشي استاد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
1
0
من متنو خوندم جایی اسمی از استاد شجریان نبرده بود !!!
درود بر استاد شجریان و استاد ناظری و هرهنرمنده باشرفی که دلش برای مردمش میتپه
پدارم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
3
0
مگه این آقای افتخاری هم می خونه؟
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
0
7
اگه تمام فروش البوم های شجریانو بزاری رو هم به فروش 7 ملیونی نیلوفرانه ی استاد نمی رسه شماهام زور نزنین که فروش رندان مست به 1 ملیون برسه . افتخاری فردی است که با البوم های صیاد و قلندروار فروش های عالی وتک داشتند
نظرات بینندگان