arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
در بدو ورود به تهران؛

احمدی نژاد: همه کشورها پس از 7 سال به حرف من رسیدند

رئیس قوه مجریه این موضوع را دستاورد ملت ایران عنوان کرد و افزود: وقتی در سال 84 از مناسبات جهان انتقاد می کردیم تنها چند کشور انگشت شمار بودیم ولی بعد از 7 سال همه کشورها به این نکته رسیده اند و جالبتر اینکه همه این موضوع را برپایه عدالت و پاکی دنبال می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور بعد از بازگشت به تهران و در فرودگاه مهر آباد ، مواضع ایران را برای جهانیان قابل قبول عنوان کرد و گفت: این مواضع امروز گسترده تر از گذشته مطرح می شود و در سطح جهانی خواهان دارد و کسی هم نمی تواند با آن برخورد منفی کند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در بدو ورود به تهران و در پاویون جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخیرش به نیویورک برای حضور در اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: این مرکز باید مرکز تصمیم گیری برای مسائل مهم جهانی باشد و به تبع ایران نیز باید در آن حضور پررنگی داشته باشد که این امر با سفر ما پیگیری شد.

وی دستور کار رئیس جمهور را در این نشست به سه بخش تقسیم کرده و گفت: ابتدا حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بود، دوم ملاقات هایی بود که به صورت دو جانبه انجام شد و با حدود 10 تن از سران کشورهای دنیا این ملاقات ها انجام شد.

رئیس جمهور در عین حال گفت: البته دیدارهای وزیر امور خارجه بسیار گسترده تر بود و در این ملاقات ها روابط دو جانبه ای و تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

احمدی نژاد در ادامه به مصاحبه ها و ملاقات هایی که با اصحاب رسانه داشت اشاره کرد و گفت: در این نوبت از سفر اغلب رسانه ها خود به دیدار ما آمده بودند و حتی با بعضی از رسانه ها با همه سردبیران و مجموعه خبری دیدار کردیم و به سئوالات آنها پاسخ دادیم.

وی گفت: البته یک نکته در همه گفتگوها و ملاقات هایی که با اقشار مختلف و مسئولین انجام شد وجود داشت و آن اینکه همه از وضع موجود در جهان ناراضی بودند و هیچ کس از عملکرد دولتمردان استکبار جهانی دفاع نمی کرد. حتی در سخنرانی های مجمع عمومی هم موردی را نشنیدم که در رابطه با شرایط کنونی جهان انتقاد نکرده باشد.

رئیس قوه مجریه این موضوع را دستاورد ملت ایران عنوان کرد و افزود: وقتی در سال 84 از مناسبات جهان انتقاد می کردیم تنها چند کشور انگشت شمار بودیم ولی بعد از 7 سال همه کشورها به این نکته رسیده اند و جالبتر اینکه همه این موضوع را برپایه عدالت و پاکی دنبال می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سفر هیئت ایرانی به کشور موریتانی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور موریتانی به ایران سفر کرده بود و باید در پاسخ به سفر وی به این کشور سفر می کردیم که در بازگشت فرصت را غنیمت شمرده و این امر انجام شد.

احمدی نژاد به سطح همکاری های فی ما بین دو کشور ایران و موریتانی اشاره کرد و گفت: این همکاری ها در سطح بسیار خوبی است ولیکن در ابتدای راه هستیم و در زمینه تجارت، صنعت همکاری های گسترده ای را با موریتانی آغاز خواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین به سفرش به کشور سودان اشاره کرد و گفت: سودان یکی از مهمترین کشورهای آفریقا به شمار می آید و مردم این کشور با مردم ایران رابطه عاطفی عمیقی دارند.

وی افزود: دیدگاه های ما با مسئولان سودانی در زمینه مسائل مختلف بسیار نزدیک است لذا رایزنی های مجددی در رابطه با مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی صورت گرفت تا تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

احمدی نژاد افزود: در این کشور همچنین دیدارهای مختلفی پیش بینی شده بود که با استقبال گسترده ای در اقشار مختلف مواجه شدیم.

وی در ادامه سخنانش مواضع ایران را برای جهانیان قابل قبول عنوان کرد و گفت: این مواضع امروز گسترده تر از گذشته مطرح می شود و در سطح جهانی خواهان دارد و کسی هم نمی تواند با آن برخورد منفی کند.

رئیس جمهور با اشاره به سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: شاید یک عده از این سخنان ناراحت شده اند ولی نتوانستند آن را تکذیب کنند و اکثریت شخصیت ها از این سخنان استقبال کردند.

احمدی نژاد همچنین گفت: امروز همه ملت ها بیدار شده اند و موج عظیمی در همه نقاط دنیا آغاز شده و نشانه های آن حتی در آمریکا و اروپا دیده می شود که از نظم موجود در جهان ناراضی هستند.

وی در پایان با اشاره به نارضایتی عمومی در سطح جهان گفت: همه خواستار یک نظم عادلانه هستند و اهداف انقلاب اسلامی از همین رو بیش از پیش فراگیر شده است که امیدواریم در آینده نزدیک این اهداف در سطح جهان محقق شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
alireza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
0
2
خدا خيرت بده برادر بزرگوار لااقل بيا يك فكري هم به حال كشور خودمون و اين همه گروني و بيكاري و فقر و دزدي و ارتشا و اختلاس و مواد مخدر و تجاوز و كشته هاي تصادف و ............بكن از اينكه با اين همه سران كشورهاي مهم دنيا از قبيل بوركينافاسو و سودان و گينه بيسائو و موريتانيو سومالي و اوگاندا هم ملاقات كرديد واقعا سر افراز شديم اما بيا يك لطفي بكن با همين مردم بيچاره و محروم كشور خودت هم يك ملاقاتي داشته باش البته نه از نوع سفرهاي دور دهم و يازدهم كه فقط شما ميگي و مردم گوش ميكنن يك كمي هم زبون به دهن و دندون به جگر بگير و حرف مردم را بشنو
نظرات بینندگان