arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۰

تهران امروز : جبهه پایداری به جریان انحرافی خدمت می​کند

مواضع برخی اعضای جبهه پایداری در خصوص موضوع اختلاس و سکوت آنها در نهایت به نفع جریان انحرافی تمام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه تهران امروز نوشت:

مواضع برخی اعضای جبهه پایداری در خصوص موضوع اختلاس و سکوت آنها در نهایت به نفع جریان انحرافی تمام می‌شود. 

هر چند هدف و نیتی هم در این بین وجود نداشته باشد اما آنکه در این قضایا سود می‌برد، بی‌شک جریان انحرافی است

این روزها همه جا سخن از اختلاس بزرگ سه هزار میلیاردی است. بسیاری از چهره‌ها، گروه‌های سیاسی و مسئولین نسبت به این مسئله شدیدا واکنش نشان داده و خواستار اقدام قاطع قوه قضائیه شدند اما در این میان جمعی ترجیح دادند سکوت کرده یا اینکه کمتر راجع به این قضیه سخن بگویند. جمعی که مجلس نهم را نشانه رفته و شش ماه مانده به موعد انتخابات تصور می‌کند برنده انتخابات است. اعضای جبهه پایداری به رغم سروصداهای زیاد و زودهنگامی که در خصوص انتخابات به پا کرده، بر خلاف سایر جریان‌ها و چهره‌های سیاسی نسبت به موضوع اختلاس آنگونه که باید و شاید موضع نگرفته است. بر همین اساس است که برخی سایت‌ها از ْآنها به عنوان «ساکتین اختلاس» یاد کردند.

یکی از مسائل مهم مربوط به اختلاس ارتباط برخی جریان‌های دولتی با این پرونده است. جالب توجه اینکه اسنادی که انحرافیون را به اختلاس پیوند می‌داد به امضای نزدیکان رئیس‌جمهور رسیده بود. از سوی دیگر بعد از کشیده شدن پای نزدیکان دولت به قضیه اختلاس حتی برخی اعضای جبهه پایداری تلاش کردند در مصاحبه‌های خود اسناد منتشر شده را مخدوش جلوه داده و این گونه نشان دهند که جریان انحرافی از این مسائل مبراست.

به این ترتیب به نظر می‌رسد مواضع برخی اعضای جبهه پایداری در خصوص موضوع اختلاس و سکوت آنها در نهایت به نفع جریان انحرافی تمام می‌شود. هر چند هدف و نیتی هم در این بین وجود نداشته باشد اما آنکه در این قضایا سود می‌برد، بی‌شک جریان انحرافی است.

این وضعیت در سایر حوزه‌ها هم قابل تعمیم است. برخی کارشناسان و تحلیل گران سیاسی بر این عقیده هستند که کنش‌های سیاسی اعضای جبهه پایداری به گونه‌ای است که تامین کننده منافع جریان انحرافی است. با وجود اینکه جریان پایداری از اولین روز اعلام موجودیت خود یعنی ششم مرداد گذشته تا کنون هر بار با اتهام ارتباط با جریان انحرافی مواجه شد به شدت آن را نفی کرده و اعلام کرد که خط قرمزشان این جریان است ولی به نظر می‌رسد در زمین این جریان بازی کرده و اقدامات جریان پایداری به نفع جریان انحرافی تمام شده است.

نکته قابل تامل راجع به «پایداری» این است که اعضای آن تنها خود را اصولگرا دانسته و تلاش کردند با طرح اتهاماتی به سایر اصولگرایان آنان را از این دایره خارج سازند. از جمله آسیب‌هایی که جریان پایداری با ادامه این رویکرد به اصولگرایان وارد کرد،‌تشدید اختلاف و ایجاد تفرقه بین اصولگرایان است. بی‌شک جریان فتنه و انحرافی بیشترین سود را از اختلاف افکنی بین نیروهای اصولگرا می‌برند. از سویی دیگر تحرکات موازی این جبهه تازه تاسیس در کنار اقدامات و فعالیت‌های جبهه متحد اصولگرایان که با محوریت روحانیت و نقش آفرینی آیت‌الله مهدوی کنی و یزدی انجام می‌شود، نتیجه‌ای جز تضعیف روحانیت و حاشیه نشینی تشکل‌های روحانی شناخته شده ندارد. حال که جامعتین درخواست گروه‌های اصولگرا را پذیرفته و وارد میدان شده‌اند نباید در برابر آنها و فعالیت‌های آنها اقدامات موازی انجام داد.
نظرات بینندگان