arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

هوای پایتخت، بهمن امسال آلوده‌تر از سال گذشته بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوا، تهرانی‌ها در بهمن ماه سال جاری تنها ۸ روز هوای مطلوب تنفس کردند این در حالیست که پایتخت در این ماه ۲۲ روز هوای نامطلوب داشت.

بررسی آمار کیفیت‌ هوای تهران در بهمن ماه، طی شش سال گذشته نشان می‌دهد که هوای پایتخت در بهمن ماه امسال اوضاع خوبی نسبت به سال‌های گذشته نداشت و تهرانی‌ها طی ماه گذشته ۲۲ روز هوای نامطلوب تنفس کردند.

در دومین هفته از دومین ماه زمستان امسال اگرچه بارش برف، تهران را سفید پوش کرد ولی این برف سنگین بیش از سه روز (۷، ۸،و ۹ بهمن) نتوانست هوای شهر را سالم نگه دارد؛ به طوری‌که پس از قطع بارش برف و وزش باد، هوای تهران دوباره ناسالم شد. حسین شهبازی - مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- نیز در این باره اظهار کرده بود که پس از بارش برف، پایداری جوی و اینورژن شدیدتری داریم.

پس از این بارش و سالم بودن چند روزه هوای تهران، دوباره آلودگی هوا به پایتخت بازگشت و تهران ۱۴ روز مداوم (۱۰ تا ۲۴ بهمن ماه) هوای نامطلوب داشت و کار به تعطیلی چند روزه مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از در منزل رسید. علت تداوم آلودگی هوا در تهران طی این مدت بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، سکون و پایداری جوی بود.

در هفته آخر بهمن ماه بارش باران و وزش باد در پایتخت نفس کشیدن را برای تهرانی‌ها آسان‌تر کرد و چند روز هوای سالم برای تهران به ارمغان آورد.

بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت طی بهمن ماه امسال ۱ روز هوای پاک، ۷ روز هوای سالم، ۱۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روزهوای ناسالم برای همه گروه‌ها داشت. این آمار در مقایسه با آمار بهمن‌ ماه‌ سال‌های گذشته نشان می‌دهد که تهران امسال، یکی از آلوده‌ترین بهمن‌ ماه‌های خود را پشت سر گذاشته است.

هوای پایتخت در بهمن ماه سال گذشته ۲۱ روز سالم، یک روز پاک و ۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. بهمن ماه سال ۹۴ نیز هوای تهران ۳ روز پاک، ۱۶ روز سالم و ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

سال ۹۳ نیز تهرانی‌ها نیمی از روزهای ماه، هوای سالم و نیم دیگرهوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشتند؛ به طوری‌که هوای تهران در بهمن ماه این سال ۱۵ روز سالم و ۱۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. دومین ماه از زمستان سال ۹۲ نیز تهرانی‌ها تنها ۱۴ روز هوای سالم تنفس کردند. همچنین در این ماه هوای پایتخت ۱۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم برای همه‌ی گروه‌ها بود. بهمن ماه سال ۹۱ نیز هوای تهران ۲ روز پاک، ۱۶ روز سالم و ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. همچنین یک روز در این ماه پایتخت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها داشت.

هر چند تهرانی‌ها در بهمن ماه سال ۹۰ نیمی از ماه را ناسالم تنفس کردند ولی با این وجود کیفیت هوای تهران در بهمن ۹۰ نسبت به امسال بهتر بود. در این بازه زمانی تهران ۱۵ روز سالم و ۱۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را گذراند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان