arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

آمریکا: کره شمالی از ژاپن و ویتنام جاسوسی اینترنتی می‌کند

یک شرکت آمریکایی به نام 'فایر آی' در گزارشی مدعی شد گروهی از کره شمالی در سال گذشته میلادی اقدام به جاسوسی از شرکت هایی در ژاپن و کشورهای دیگر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک شرکت آمریکایی به نام 'فایر آی' در گزارشی مدعی شد گروهی از کره شمالی در سال گذشته میلادی اقدام به جاسوسی از شرکت هایی در ژاپن و کشورهای دیگر کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو ژاپن، این گروه کره شمالی تلاش کرده است تا حملات اینترنتی را علیه شرکت هایی در ژاپن تدارک ببیند.
افزون بر این گزارش خاطر نشان می کند گروه مذکور از شرکت هایی در ویتنام و خاورمیانه هم جاسوسی کرده است.
این گروه را 'رایپر' نامیده اند و شرکت آمریکایی ادعا می کند آنها از سال 2012 میلادی دست به اقدامات مشابهی زده اند.
شرکت آمریکایی تاکید می ورزد بررسی های دقیقی را روی این موضوع انجام داده و به این نتیجه رسیده است گروه یاد شده در کره شمالی به نیابت از حکومت جاسوسی سایبری می کرده و به عنوان عاملان حملات اینترنتی علیه شرکت های دیگر وارد عمل می شده اند.
این گزارش می افزاید گروه کره شمالی از سال 2014 تا 2017 میلادی شماری از شرکت های کره جنوبی، سازمان های دولتی، نظامی و صنعتی را مورد حمله اینترنتی قرار داده است.
در روزهای اخیر کره جنوبی و آمریکا هم بارها مدعی شده اند که کره شمالی در فضای مجازی حملاتی علیه آنها ترتیب داده است.
این گزارش تصریح می کند حملات در فضای مجازی علیه چند کشور خاورمیانه که با کره شمالی همکاری هایی داشته اند، انجام شده است.
شرکت آمریکایی افزوده برخی از شرکت های ویتنامی و ژاپنی و کسانی که با کره شمالی تجارت می کرده اند و یا در زمینه حقوق بشر در کره شمالی فعالیت می کرده اند هدف حملات بوده اند.

نظرات بینندگان