arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶

اسرائیل پس از ۲۵ سال شروع به احداث شهرک جدید در کرانه باختری کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رژیم صهیونیستی به ساخت منازل در اولین شهرک صهیونیست نشین جدیدی روی آورده است که از بیش از ۲۵ سال گذشته در کرانه باختری فلسطین در حال احداث آن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۱۲ خانه پیش‌ساخته و آماده به شهرک جدیدی که "عمیحای" نام دارد، منتقل شده است. این شهرک در نزدیکی شهرک "شیلو" در شمال کرانه باختری اشغال شده از سال ۱۹۶۷ قرار دارد.

قرار است شهرک "عمیحای" ۴۰ خانواده را در خود جای دهد که مقامات صهیونیستی با حکم قضایی در فوریه ۲۰۱۷ آنها از شهرک "عمونا" در کرانه باختری اخراج کردند. این شهرک در زمین‌های متعلق به شهروندان فلسطینی ساخته شده است.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۹۲ شهرک‌های جدیدی بنا نکرده است اما از آن زمان اقدام به توسعه و گسترش شهرک‌های موجود می‌کند.

طبق این گزارش، بیش از ۶۰۰ هزار اسرائیلی در زمین‌های اشغالی فلسطین ساکن هستند؛ از این میان ۲۰۰ هزار تن در قدس شرقی و ما بقی در مناطق دیگری از کرانه باختری هستند.این در حالی است که طبق قانون بین‌الملل تمام شهرک‌ها و هرگونه فعالیت شهرک سازی اسرائیلی در زمین‌های فلسطینی غیرقانونی است.
تصویب طرح ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در قدس

شهرداری صهیونیستی قدس شامگاه چهارشنبه طرح ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در خارج از کمربند سبز را به تصویب رساند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از کانال ماهواره‌ای عبری زبان "کان"، این واحدهای مسکونی در میان شهرک یهودی "گیلو" واقع در جنوب غربی قدس و منطقه "خیابان تونل‌ها" احداث می‌شوند.

این منبع خاطرنشان ساخت که این واحدهای مسکونی در مساحتی بالغ بر ۲۸۰ دونم از زمین‌های فلسطینی احداث می‌شوند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که کانال عبری ریچاد ۱۴ در بیست و چهارم دسامبر سال گذشته فاش ساخت که دولت اسرائیل پروژه ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در مناطق خارج کمربند سبز (بخش شرقی قدس اشغالی) تدوین کرده است که آن را در چارچوب طرح به اصطلاح "قدس بزرگ" به اجرا در می‌آورد.

نظرات بینندگان