arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶

محمود عباس انتقالش به بیمارستان را تکذیب کرد/ تصمیم ترامپ درباره قدس عقب نشینی از روند صلح بود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تکذیب انتقالش به بیمارستان، با اشاره به انجام آزمایش‌های پزشکی در آمریکا تاکید کرد که از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تکذیب انتقالش به بیمارستان، با اشاره به انجام آزمایش‌های پزشکی در آمریکا تاکید کرد که از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای تلویزیونی ضمن تکذیب اخباری از انتقالش به بیمارستان اظهار داشت: آزمایش‌های پزشکی دوره‌ای را در آمریکا انجام دادم.

عباس ۸۲ ساله گفت: حضورم در آمریکا فرصت مناسبی برای انجام آزمایش‌های پزشکی بود و من این آزمایش‌ها را انجام دادم و خدا رو شکر تمامی نتایج مثبت و اطمینان بخش هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، طرحی که به تازگی در شورای امنیت ارائه کردم از استقبال خوبی در سطح شورا و کشورهای عربی و منطقه و نیز مسئولان فسطین برخوردار شد.

عباس در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در شورای امنیت طرحی را برای پیشبرد روند صلح با اسرائیلی‌ها از طریق ایجاد یک ساز و کار بین المللی چند طرفه برای کمک به دو طرف در مذاکرات جهت حل تمامی مشکلات از جمله مساله قدس، مرزها، شهرک‌سازی‌ها، پناهجویان و اسرا فلسطینی و مساله منابع آبی بر اساس توافقنامه اسلو ارائه کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه این مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت: برای من اهمیت دارد که مردم ما و نیز اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای از آنچه ارائه کردم راضی باشند.

وی افزود:‌ فکر می‌کنم آنها از این طرح استقبال خواهند کرد به ویژه که آنچه ما درخواست دادیم غیرممکن نبوده و همان اجرای قانون بین‌المللی است و اینکه راهکاری چند طرفه برای نظارت بر مذاکرات وجود داشته باشد.

عباس تاکید کرد، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل" به منزله اعلام عقب‌نشینی این کشور از نقش نظارتی خود بر روند صلح در طول دهه‌های گذشته است.

وی در ادامه اسرائیل را به پایان دادن به توافقنامه اسلو که در سال ۱۹۹۳ میلادی به امضا رسیده بود، متهم کرد و گفت: فلسطینی‌ها هرگز آمریکا را به عنوان میانجی در مذاکرات صلح با اسرائیل نخواهند پذیرفت.

نظرات بینندگان