arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶

حزب الله عراق: آماده مقابله با آمریکا هستیم/ در انتخابات نامزدی نداریم

گردان‌های حزب الله عراق بر مخالفت خود با تلاش واشنگتن برای سیطره بر این کشور از طریق باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گردان‌های حزب الله عراق بر مخالفت خود با تلاش واشنگتن برای سیطره بر این کشور از طریق باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، جعفر الحسینی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق گفت: ما هرگز تسلیم آمریکا که می‌خواهد مجددا خاک کشورمان را اشغال کند، نخواهیم شد و با تلاش این کشور برای سلطه بر حاکمیت عراق از طریق ابقای نیروهایش در خاک کشورمان مخالفیم.

وی تأکید کرد: نیروهای آمریکایی با سوء‌استفاده از شرایط جنگ با داعش برای ماندن در عراق تلاش کردند. ما از صاحبان مواضع جسورانه علیه داعش و کسانی که با طرح اشغال و سلطه‌جویی آمریکا مخالفند حمایت می‌کنیم. سال‌های جنگ با داعش طرح‌های آمریکا برای اشغال مجدد عراق و منطقه را فاش کرد. ما همواره آماده هستیم و از وطنمان در برابر طرح و نقشه‌های آمریکا دفاع خواهیم کرد.

الحسینی گفت: ما و هیچ کدام از کادر نظامی حزب‌الله در انتخابات آتی به عنوان نامزد شرکت نخواهیم کرد. ما از نامزدی و انتخاب کسانی حمایت می‌کنیم که ویژگی ملی‌گرایی، صداقت، لیاقت و فدارکاری را داشته باشند. ما از مردم عراق می‌خواهیم در انتخابات حضور فعال و گسترده داشته باشند.

جعفر الحسینی همچنین مقابله ارتش سوریه با تجاوز اسرائیل را ستود و گفت: ما از تصمیم حکیمانه رهبری سوریه برای مقابله با جنگنده‌های اسرائیل غافلگیر نشدیم. ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد مشارکت خلبانان آمریکایی و اسرائیلی تنها به تجاوز به سوریه محدود نشده است.

نظرات بینندگان