arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
زندگی را در دست بگیرید

پوست الکترونیک آیینه ای از سلامتی کاربر +ویدئو

پژوهشگران دانشگاه توکیو نوعی گجت پوشیدنی الکترونیک و هوشمند جدید تولید کرده اند که بی شباهت به یک پوست الکتریکی نیست .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران دانشگاه توکیو نوعی گجت پوشیدنی الکترونیک و هوشمند جدید تولید کرده اند که بی شباهت به یک پوست الکتریکی نیست .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیو اطلس ،گروهی از محققان دانشگاه توکیو موفق به تولید نوعی پوست هوشمند و الکترونیک شده اند که با پوشش سبک و کاربرد بالای خود می تواند برای طیف وسیعی از کاربران ، خدماتی مفید در چنته داشته باشد.

این  پوشش ، درواقع یک تکه از  نانومواد تنفسی است  که می تواند بدون هیچ گونه مشکلی تا یک هفته روی پوست کاربر باقی بماند . طی سال های اخیر گجت های پوشیدنی و تکنولوژی های سازگار با پوست رشدی چشمگیر داشته اند . از خال کوبی های هوشمند تا لباس های پوشیدنی ، اما به نظر می رسد سنسور الکترونیکی مشابه با پوستی که توسط این دانشگاه تولید شده است نسبت به نمونه های مشابه یک پیشرفت قابل توجه را پشت سر گذاشته است .

پروفسور تا کائو سومی، از اعضای این پروژه در دانشگاه توکیو می گوید:ابزارهایی که ما طراحی کرده ایم می توانند در کنار همگام شدن با پوست کاربر ، داده های مهمی مثل ضربان قلب و ... را نیز مخابره کنند . موضوعی که حائز اهمیت بسزایی است .

تیم دانشگاه توکیو از ماه جولای تا کنون روی این موضوع کار کرده اند ، اما به نظر می رسد اکنون در تلاشند برای ارتقای سطح کیفیت این پوست الکترونیکی یک تکنیک جدید پیدا کنند.

این  گروه علمی معتقدند از این پوست می توان در برنامه های کاربردی کاربردی پزشکی و ورزشی نیز استفاده کرد . نظارت مداوم و دقیق سیگنال های فیزیولوژیکی از این گجت الکترونیک پوشیدنی  به کاربر کمک می کند ریتمی دقیق از عملکرد جسمی خود داشته باشد . حتی می توان از این روش برای بیمارستان ها و یا مراکز نگهداری از سالمندان استفاده کرد .

 

نظرات بینندگان