arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

ربات های تاکسی به خیابان های ژاپن آمدند / خلاصی رانندگان از جای پارک / نیسان از سونی سبقت گرفت

از  ماه مارس ساکنان منطقه ی میناتومیاری در یوکوهاما قادر خواهند بود سفرهای درون شهری خود را با یک ربات تاکسی بدون راننده به نام "آسان سوار" انجام دهند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

از  ماه مارس ساکنان منطقه ی میناتومیاری در یوکوهاما قادر خواهند بود سفرهای درون شهری خود را با یک ربات تاکسی بدون راننده به نام "آسان سوار" انجام دهند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز ، این طرح که مرحله آزمایشی را پشت سر گذاشته ابتدا از فیلتر آزمون جامع دولت گذشته است . درواقع تمام خودروهای نیسان لیف در آزمون  ایمنی کنترل از راه دور شرکت کرده اند و سپس بدون مشکل وارد چرخه اتوموبیلرانی کشور شده اند .

سرمایه گذاری مشترک بین نیسان و DeNA شرکت  فرصتی برای آزمایش خدمات مختلف در طول خودرو سواری را فراهم می کند. مشتریان می توانند از طریق دستورات صوتی یا پیام های متنی درخواست دهند و یک صفحه نمایش در ماشین توصیه هایی برای نزدیک به 500 مکانجذاب  ، مانند رستوران ها در منطقه را نشان می دهد.افزون بر این ها  خودرو سواران ، می توانند کوپن تخفیف را از نزدیک ترین فروشندگان ،  به طور مستقیم روی  تلفن های خود دانلود کنند

یکی از مدیران نیسان در این خصوص می گوید: خودرو سواری آسان همراه با  یک سرویس عالی، هدف اصلی ما است. همکاری بین DeNA و  نیسان می تواند از یکی از بزرگترین شبکه های  حمل و نقل  هوشمند جهان را فراهم کند .

پیش از این شرکت دنا ، از سیستم تاکسی های خودران استفاده کرده است و اتوبوس های خودران خود را در ژاپن آزمایش کرده است.

جالب است که حتی می توان این خودروها را از طریق تایمر در پارکینگ پارک کرد . درواقع کاربر می تواند تلفن همراه خود را به شیوه ای تنظیم کند که به محض خالی شدن جای پارک تاکسی به سمت محل پارک خودرو هدایت شود . نیسان امیدوار است این طرح مورد توجه ساکنین ژاپن و البته گردشگران خارجی نیز قرار گیرد .

نظرات بینندگان