arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶

سردار غیب‌پرور: آمریکا به چیزی جز نابودی انقلاب راضی نیست

کنگره ملی ۱۴هزار شهید کارگری با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و خانواده شهدا در شرکت ساپکو برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کنگره ملی ۱۴هزار شهید کارگری با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و خانواده شهدا در شرکت ساپکو برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در این کنگره سخن می‌گفت، بیان کرد: شهیدان ما جان شیرین خود را تقدیم کردند تا اسلام بماند. در این میان دین‌مداری و پایبندی به دین خدا عامل اصلی برای حضور جانانه آنان در انقلاب و دفاع مقدس بود. این دینداری بر مبنای اسلامی بود که امام (ره) آن را اسلام ناب محمدی نامید. اسلام ناب محمدی را تحت ولایت تعریف می‌کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی به برکت اسلام رشد کرد و مانند سرو قد کشید و برافراشته شد. ریشه این درخت تنومند از روزهای اول انقلاب مورد هجمه دشمنان قرار گرفت و طوفان‌های متعددی تاکنون برای براندازی آن حادث شد اما انقلاب ما در غدیر پایه داشت و ریشه آن از عاشورا تغذیه می‌کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی سه رکن اساسی دارد، توضیح داد: غدیر، عاشورا و فرهنگ مهدوی و انتظار این سه رکن را تشکیل داده‌اند. اگر غدیر را پاس می‌داشتند بی‌شک عاشورا رقم نمی‌خورد چرا که عاشورا نتیجه غفلت بزرگی است که در رابطه با غدیر شکل گرفت. از سوی دیگر همین عاشورا مانند تابلویی چند وجهی است که می‌توان مولفه‌هایی مانند ایثار، فداکاری، ازخودگذشتگی و توجه به امامت، ولایت و دفاع از دین خدا را در آن مشاهده کرد. شهدای ما همواره به کربلا و نهضت عاشورا تأسی کردند.

سردار غیب‌پرور در رابطه با فرهنگ انتظار و مهدوی نیز بیان کرد: اگر انتظار را از شیعه بگیرید مساوی با یأس و ناامیدی خواهد بود. امید موجب حیات بشر است. در این میان ای کاش مسئولان، مردم، اصحاب رسانه و سایر آحاد جامعه با زبان امید با یکدیگر سخن بگویند. متأسفانه در کشور ما از این مسئله مهم غفلت شده است و ما از یک کاه کوه می‌سازیم، یک نقص را به اندازه یک اقیانوس جلوه می‌دهیم در حالی که سایر کشورها نقص‌هایی بسیار بزرگ‌تر از ما دارند. این مسئله به دلیل بی‌موالاتی ما نسبت به زبان امید است که مسائل کوچک را می‌خواهیم بزرگ جلوه بدهیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما باید رزمندگان و شهدا را الگوی خود قرار بدهیم. ما در دوران جنگ در اوج بحران‌ها اگرچه چیزی نداشتیم یا سختی‌هایی وجود داشت اما هیچ‌گاه آن را به رخ نکشیدیم چرا که اگر چنین بود عملیاتی انجام نمی‌شد. انتظار در اسلام زبان امید است و همین موتور محرک جامعه را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: ۱۷ میلیون کارگر در کشور زندگی می‌کنند. آن‌ها باید ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری را الگوی خود قرار دهند چرا که دشمن غدار کمر به این بسته است که انقلاب اسلامی را نابود کند. این تفکر ساده‌ای است که تصور کنیم مشکل آمریکا با ایران برجام است. این گونه نیست، آمریکا به جز نابودی انقلاب اسلامی به چیز دیگری راضی نیست و در این راه از هیچ دشمنی فروگذار نخواهد کرد. گاهی جنگ سخت را در پیش می‌گیرد و گاهی جنگ اقتصادی را.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه باید اقتصاد مقاومتی را باور کنیم، گفت: نباید با کلمات و جلسات تصنعی به اقتصاد مقاومتی بپردازیم چرا که سرزمین ما سرزمین پهناوری است که از نظر نیروی انسانی از پتانسیل و استعداد سرشاری برخوردار است. دشمن قبل از ۲۲ بهمن شیطنت کرد اما شاهد بودیم که چگونه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند و از انقلاب و مقام معظم رهبری دفاع کردند. همچنین از نظر کانی و مواد معدنی و فسیلی نیز سرمایه‌های بسیاری داریم و از ۱۴ نقطه استراتژیک در دنیا چهار نقطه به ایران اختصاص دارد. ما می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم چرا که تمدن اسلامی-دینی و هویت ملی–ایرانی ما این را می‌گوید. بسیج باید این توانمندی را داشته باشد که در عرصه خدمت‌رسانی و خدمت‌گذاری به مردم فعال باشد.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این اجلاسیه، سردار ابراهیم کریمی رئیس سازمان بسیج کارگری بیان کرد: فرایند برگزاری اجلاسیه ملی شهدا در سازمان بسیج مستضعفین ۱۰ ساله است و در پایان هر کنگره به فکر ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت هستیم. یکی از اهدافی که ما دنبال می‌کنیم پرداختن به مشکل اقتصاد مقاومتی است چرا که ایمان داریم با فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را در کشور عملی کنیم.

وی توضیح داد: ستاد اجلاسیه کنگره شهدای کارگری کشور اواخر سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد. در این دو سال به تولید محتوا و آثار ماندگار پرداختیم. همچنین ایجاد شور و هیجان و برانگیختگی از دیگر اهداف ما در جامعه کارگری بود.

سردار کریمی افزود: تولید ۳۷ عنوان کتاب در استان‌ها، ساخت ۳۷ عنوان فیلم مستند، ایجاد بانک اطلاعاتی شهدا از جمله کارهایی بود که انجام شد. همچنین در این راستا ۱۲ یادواره شهید در ۱۲ استان کشور نیز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این اجلاسیه ۳۷ عنوان کتاب پیرامون زندگی‌نامه شهدای کارگری و مجموعه مستند حریم لاله‌ها رونمایی شد و خانواده‌های شهدای کارگری نیز تقدیر شدند.

نظرات بینندگان