arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰

اعلام شرایط میهمان شدن در دانشگاهها

متقاضیان استفاده از میهمانی مبنا ، نخست باید دررشته های متمرکز آزمون سراسری سال 90 در یکی از مقاطع کاردانی یا کارشناسی پذیرفته شده و در موسسه محل قبولی ثبت نام کرده باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام شرایط میهمان شدن در دانشگاهها ، گفت : متقاضیان استفاده از میهمانی مبنا ، نخست باید دررشته های متمرکز آزمون سراسری سال 90 در یکی از مقاطع کاردانی یا کارشناسی پذیرفته شده و در موسسه محل قبولی ثبت نام کرده باشند.

خدایی با بیان اینکه پذیرفته شدگان رشته های دارای شرایط خاص دراین مرحله مشمول استفاده از آئین نامه میهمانی مبنا نمی شوند افزود : قبول شدگان رشته های مختلف تحصیلی دانشگاههای علوم پزشکی،پذیرفته شدگان رشته دکترا دامپزشکی ودانشگاه آزاد اسلامی مشمول استفاده از این آئین نامه نخواهند بود و تقاضای دانشجویان پذیرفته شده در آزمونهای سراسری قبل از سال 90 هم برای استفاده از طرح مهمانی مبنا پذیرفته نخواهد شد.

او گفت: دانشجویانی می توانند متقاضی این طرح شوند که دانشگاه محل قبولی آنان خارج از شهر محل سکونت دائمی خانواده باشد.

قائم مقام سازمان سنجش افزود: دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه دانشگاه ها می توانند برای دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه پیام نور، نیمه حضوری، مجازی ، بین الملل و موسسات غیرانتفاعی و دانشجویان دوره شبانه در دوره های شبانه ، دانشگاه پیام نور، نیمه حضوری، مجازی ، بین الملل و موسسات غیرانتفاعی درخواست میهمانی مبنا دهند.

آقای خدایی گفت : دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند نیز می توانند برای میهمانی مبنا در دانشگاه پیام نور، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی درخواست خود را مطرح کنند و ارائه تقاضا برای دانشجویان دوره های نیمه حضوری برای میهمانی مبنا دانشگاه پیام نور، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل و موسسات غیرانتفاعی بررسی می شود .

او افزود: تعداد افرادی که به عنوان میهمان معرفی خواهند شد با توجه به ضوابط و درصدهای تعیین شده وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری خواهد بود اما در شرایط مساوی از نظر نمره داوطلبان، دانشجویان دختر در اولویت استفاده از این طرح مهمانی قرار دارند.

قائم مقام سازمان سنجش از متقاضیان خواست تا دوشنبه 11 مهر با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org، مبلغ 4هزار تومان را با استفاده از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب، بابت هزینه بررسی تقاضا پرداخت و کد رمز مربوطه را دریافت کنند.

آقای خدایی افزود: داوطلبان پس از دریافت کدرمز، باید به بخش مربوط به ارسال تقاضای فرم میهمان مبنا در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه و با ورود به این بخش به درج اطلاعات لازم و کد رمز، فرم تقاضای میهمان مبنا را تکمیل کنند.

او گفت: پرداخت وجه به صورت الکترونیکی به مفهوم متقاضی شدن نیست و فرد متقاضی باید حتماً به بخش مربوط برای تکمیل فرم تقاضای میهمان مراجعه و انتخابهای خود را مشخص کند و درباره افرادی که صرفاً پول واریز کرده اما برای تکمیل تقاضانامه اقدام نکنند هیچگونه اقدامی صورت نخواهد پذیرفت.

معاون سازمان سنجش افزود: دانشجویان در زمان تکمیل فرم باید حداکثر 10 کد رشته از میان کد رشته محل های مورد تقاضای خود را با توجه به استان محل سکونت دائمی خانواده در فرم مربوطه درج کنند و این کدرشته ها را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری امسال انتخاب کنند
نظرات بینندگان