arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶

آمریکا جنگنده نسل ششم مجهز به سامانه دفاع لیزری و جنگال می‌سازد

نیروی هوایی آمریکا از سرمایه گذاری هنگفت در ساخت جنگنده نسل ششم برای برتری هوایی بر چین و روسیه خبر داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا جنگنده نسل ششم مجهز به سامانه دفاع لیزری و جنگال می‌سازد 

در حالی که تولید انبوه «اف-35»، جنگنده نسل پنجم آمریکا  هنوز تکمیل نشده، نیروی هوایی آمریکا با توجه به پیشرفت رقبا در ساخت جنگنده‌های نسل پنجم، قصد سرمایه گذاری و ساخت جنگنده «نسل ششم» را دارد.

به نوشته «اوییشن ویک» نیروی هوایی آمریکا در 5 سال آینده 10 میلیارد دلار در ساخت این جنگنده جدید سرمایه گذاری می‌کند.

آنطور که گفته شده است جنگنده نسل ششم جایگزین «اف -35 » و «اف-22 » می‌شود.

«هیثر ویلسن» از مقام‌های ارشد نیروی هوایی آمریکا پنجشنبه گذشته در اورلاندو گفت که جنگنده نسل 66 متمرکز برای نبردهای الکترونیک (جنگال) است.

یک مقام شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» نیز در این‌باره گفت که جنگنده نسل ششم قابلیت‌های راداری‌اش ارتقاء می‌یابد و البته فناوری فراصوت و سامانه‌های دفاع لیزری قویتری خواهد داشت.

بر این اساس، راهبرد دفاع ملی پنتاگون در ماه گذشته بر تمرکز بر فعالیت‌ رقبای جهانی تاکید داشت.

بر اساس این گزارش، در حالی‌که روسیه کماکان تهدیدهای فزاینده خود را ادامه می‌دهد، مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا از «چین» نیز نام برد و اظهار داشت که این کشور «تهدید تکان داده» نیروی هوایی آمریکا از حیث سرعت در نوآوری است.

آنطور که اعلام شده است شرکت‌های «نورمن گرومن»، «بوئینگ» و «ریتاان» در صدد شرکت در پروژه ساخت جنگنده نسل ششم آمریکا هستند.

این نشریه در خاتمه نوشت: چین در پی ساخت هواپیمای فرا صوت است که 5 برابر بیشتر سرعت صوت پرواز می‌کند.

 وبگاه شبکه خبری «سی ان ان»  نیز درباره جهش چین در ساخت جنگنده‌های پنهانکار  نوشت: چین به تازگی از آماده شدن جدیدترین جنگنده پنهانکار خود در تقابل با «اف-35» و «اف-22» نیروی هوایی ارتش آمریکا خبر داد به طوری‌که تصاویر جنگنده نسل پنجم «جی -20» چین در وبگاه ارتش و خبرگزاری رسمی این کشور به نمایش گذاشته شده است.


جی-20

 تحلیگران می‌گویند که جی-20 برای نبرد هوایی و حمله به اهداف زمینی آماده شده است.

سخنگوی نیروی هوایی چین نیز در این زمینه گفته است که جنگنده‌های رادارگریز قابلیت‌های رزمی این نیرو را برای محافظت بهتر از قلمرو، تمامیت ارضی و امنیت چین افزایش می‌دهند.

یک اندیشکده آمریکایی متمرکز بر امور چین نیز گزارش کرده که در صورت نصب موشک‌های هوا به هوای برد بلند، این جنگنده می‌تواند تهدیدی بر ناوگان هوایی آمریکا باشد.

«سونگ زانگ پینگ» تحلیلگر نظامی چینی در این زمینه گفت :«جی-20 با رقبایی که بخواهند قلمروی هوایی چین را تحریک کنند، درگیر خواهد شد و ورود جی-20 توازن قدرت هوایی در منطقه را تغییر می‌دهد. جی-20 انحصار برتری هوایی آمریکا و متحدانش را شکست.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان