arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
آخرین وضعیت جست و جوی پیکرها و لاشه هواپیما در دنا؛

قطعات جدیدی از پیکرهای قربانیان پرواز تهران- یاسوج پیدا شد / انتقال برخی پیکرها به ارتفاع پایین‌تر کوه / خروج بخشی از لاشه هواپیما از زیر برف / دمای هوا: منفی 20 درجه

هلال احمر می گوید: قطعاتی از پیکرهای جان‌باختگان کشف شده است اما اطلاعات دقیقی هنوز وجود ندارد. همچنین گزارش شده بقایای برخی جانباختگان به ارتفاع پایین‌تر توسط تیم‌هایی که برای ارزیابی اعزام شده بودند، منتقل شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قطعات جدیدی از پیکرهای قربانیان پرواز تهران- یاسوج پیدا شد / انتقال برخی پیکرها به ارتفاع پایین‌تر کوه / خروج بخشی از لاشه هواپیما از زیر برف / دمای هوا: منفی 20 درجه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تیم اعزامی به قله های دنا در حال برگشت است و قطعاتی از پیکرهای جان‌باختگان نیز کشف شده است اما اطلاعات دقیقی تا رسیدن تیم نمی‌توانیم ارائه دهیم.

به گزارش «انتخاب»، داریوش کریمی با اشاره به کشف قطعات جدیدی از پیکر جان‌باختگان هواپیمای تهران - یاسوج اظهار داشت: قطعات جدیدی از قربانیان سانحه سقوط هواپیما کشف شده است اما تا زمانی که تیم اعزامی برنگردد نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی ارائه دهیم.

وی افزود: تیم اعزامی در حال برگشت است و قطعاتی از پیکرها را نیز به همراه دارند اما پس از رسیدن آنها گزارش دقیق ارائه خواهد شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان کرد: تیم در حال پایین آمدن است ارزیابی کامل نیز انجام شده است اما باید تا زمان پایین آمدن آنها صبر کرد.

امروز دو تیم از هلال احمر برای پیدا کردن پیکرهای قربانیان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج عازم قله دنا شد و موفق شدند برخی از قطعات پیکرها را پیدا کنند، اما به دلیل شرایط نامناسب جوی ادامه عملیات ممکن نبود.

انتقال اجساد برخی از جانباختگان سقوط هواپیما به ارتفاع پایین‌تر کوه

همچنین معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح جزییات عملیات جست و جوی امروز در محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج از انتقال بقایای برخی جانباختگان به ارتفاع پایین‌تر توسط تیم‌هایی که برای ارزیابی اعزام شده بودند، خبر داد.

شاهین فتحی در مورد آخرین وضعیت عملیات جست و جو در محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اظهار کرد: تیم‌های متخصص و ارزیاب پس از صعود به قله ضمن جست و جوی بقایای جانباختگان سقوط هواپیمای تهران-یاسوج به ارزیابی منطقه و همچنین مستند سازی پرداختند تا در آینده شرایط جست و جو را تسهیل کنند.

معاون عملیات سازمان امداد ‌ نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد:با توجه به شرایط بسیار نامساعد جوی، این تیم در حال پایین آمدن از قله و حرکت به سمت کمپ دوم هستند و امیدواریم تا بامداد فردا به کمپ شماره یک برسانند.

وی همچنین گفت: این تیم موفق به انتقال بقایای اجساد برخی جانباختگان به ارتفاع پایین‌تر شدند.

برای پشتیبانی تیم ارزیاب دو کمپ متشکل از تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر، تکاوران ارتش جمهوری اسلامی و فدراسیون کوهنوردی؛ در ارتفاع ۳۱۰۰ متر و ۳۸۰۰ متر دایر و مستقر شدند.

جستجوی پیکرها زمان‌بر است/ برف و دمای منفی 20 درجه کار را سخت کرده/ قول کوهنوردان به خانواده جان باختگان

یکی از کوهنوردان حاضر در منطقه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج در ارتفاعات دنا گفت: میزان بارش برف در محل سقوط هواپیما بیش از 3 متر بوده که جستجو برای پیدا شدن پیکرها را سخت کرده است .

علی محمد امیری گفت: هم اکنون در نزدیکی لاشه هواپیمای تهران- یاسوج هستیم و کار جستجو را با امکاناتی مانند بیل دستی شروع کردیم اما میزان بارش به حدی است که برای پیدا کردن پیکرها بدون شک نیاز به زمان زیادی داریم.

وی با بیان اینکه توانسته ایم بخشی از لاشه هواپیما را از زیر برف خارج کنیم، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان امکان فرود بالگرد یا حضور آنان در منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی وجود ندارد و نیروهای امدادی به سختی در منطقه محل سقوط حاضر می شوند.

این کوهنورد بومی شهر سی سخت مرکز شهر دنا افزود: به خانواده‌های جان باختگان از جانب تمامی اکیپ کوهنوردی که 9 نفر هستیم قول می‌دهم با تمام توان و آنچه بتوانیم انجام دهیم تا این کار را به سرانجام برسانیم و حداقل بخشی از پیکرها اجساد مسافران را به پایین انتقال دهیم.

وی درجه سرما در منطقه محل سقوط هواپیما را حدود 20 درجه زیر صفر عنوان و تصریح کرد: کار امدادرسانی در محل سقوط بسیار سخت است و درخواست می‌کنیم بدون اطلاع نیروهای امدادی کسی وارد منطقه نشود.

امیری تاکید کرد که امکانات موجود در منطقه محل سقوط برای پیدا کردن اجساد کم و آنان با امکانات اولیه در حال جابجایی برف ها برای پیدا کردن پیکرها هستند.

نظرات بینندگان