arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

ربات ها کشاورز شدند

یک شرکت تجاری موفق به تولید رباتی شده که قادر به جمع آوری و دروی محصولات کشاورزی است و می تواند تحولی اساسی در این زمینه به وجود آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ربات ها کشاورز شدند

به نقل از فیوچریسم، شرکت انگلیسی Hands Free Hectare (HFH) با هدف خودکارسازی کشاورزی رباتی تولید کرده که کارهایی اعم از کنترل زمین های کشاورزی، مواظبت از محصولات و در نهایت برداشت محصول را انجام می دهد.

 

از ربات یادشده با موفقیت برای برداشت محصول گندم  و جوی زمستانی استفاده شده و نکته کلیدی این است که این ربات همه فرایندهای ضروری برای برداشت محصول را به طور خودکار انجام داده و به هیچ وجه نیازی به دخالت انسان ندارد.

 

شرکت سازنده می گوید ربات هایی از این دست آینده صنعت کشاورزی را رقم خواهند زد و در سال های آتی انجام تمامی فرایندهای این صنعت از کاشت محصول تا نگهداری و برداشت آنها با استفاده از ربات ها انجام می شود. ربات ساخت این شرکت قرار است در آینده به قابلیت هایی مانند کشف بیماری های محصولات کشاورزی و آفات نباتی هم مجهز شود و بتواند آنها را از بین ببرد.

 

البته تلاش ها در این زمینه محدود به کشورهای اروپایی نیست و چینی ها هم مدتی است که برای خودکار سازی فرایند های کشاورزی از ربات های هوشمند استفاده می کنند. گفتنی است ربات تولیدی شرکت انگلیسی هنوز برای فعالیت در شرایط محیطی نامساعد و زمان وزش باد و باران مشکلاتی دارد که شرکت سازنده امیدوار است این مشکلات را در آینده نزدیک برطرف کند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان