arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

ترامپ: روسیه در دور زدن تحریم‌ها به کره‌شمالی کمک می‌کند

دونالد ترامپ، مسکو را به تضعیف تحریم‌های بین‌المللی و تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: روسیه در دور زدن تحریم‌ها به کره‌شمالی کمک می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در جمع فرمانداران ایالت‌ها در کاخ سفید، چین را برای اقداماتش در راستای اعمال فشار بر فعالیت‌های اقتصادی کره شمالی تحسین کرد اما گفت، "روسیه چیزی را که چین، کره شمالی را از آن محروم کرده، تامین می‌کند".


دولت ترامپ اقدامات جهانی علیه کره شمالی را برای اعمال محدودیت‌ها به دلیل برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور رهبری می‌کند.


ترامپ علاوه بر روسیه، از جورج بوش، بیل کلینتون، جورج بوش پسر و باراک اوباما، روسای جمهور پیشین آمریکا نیز به دلیل عدم تسلط بر کره شمالی انتقاد کرد و گفت: آنان باید مدت‌ها پیش از آن که من به این جا برسم، این مشکل را حل می‌کردند.


وی افزود: دولت بوش‌ها هیچ کاری نکرد، هر دوی آن‌ها. دولت اوباما می‌خواست کاری کند. او به من گفت این تنها و بزرگترین مشکلی است که کشور با آن روبه‌رو است اما آنان نیز کاری نکردند. حل این مساله در آن زمان بسیار ساده‌تر از حالا بوده است.


به گفته ریاست جمهوری کره جنوبی، کره شمالی در اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ در خصوص مذاکره با واشنگتن ابراز تمایل کرده است.


کره جنوبی در این باره گفته است، چنین مذاکراتی باید در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود اما آمریکا به مشروط کردن چشم‌انداز مذاکره با پیونگ‌یانگ به توقف برنامه هسته‌ای و اقدامات موشکی این کشور ادامه می‌دهد.


ترامپ اظهار کرد: آنان می‌خواهند مذاکره کنند، ما هم می‌خواهیم مذاکره کنیم، اما تنها تحت شرایطی که گفتیم. در غیر این صورت ما مذاکره نمی‌کنیم. آنان ۲۵ سال است که دارند مذاکره می‌کنند.

نظرات بینندگان