arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
واکنش پروانه سلحشوری به افشاگری علی یونسی:

چرا یونسی جاسوس‌نبودن زهرا کاظمی را الان اعلام کرد؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای یونسی در زمان دولت اصلاحات باید مطرح می‎کردند که وزارت اطلاعات خانم کاظمی را جاسوس تشخیص ندانسته است و دادستانی نمی‌تواند ورود پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چرا یونسی جاسوس‌نبودن زهرا کاظمی را الان اعلام کرد؟

 پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات علی یونسی وزیر سابق اطلاعات در مورد پرونده قتل زهرا کاظمی گفت: چرا باید آقای یونسی در حال حاضر این مطلب را بیان کند؟ زمان مطرح کردن این مسئله همان موقع بود که می توانستیم بدین وسیله از اتهامات مرتضوی پیشگیری کنیم. با گفتن این سخنان در حال حاضر برای زهرا کاظمی چه می شود کرد؟

به گزارش انتخاب، عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: البته اینکه مسئله را روشن کردند و بازخوانی تاریخ شده است، نکته مثبتی است؛ اما باید نکته و سخنان در زمان و مکان مناسب ابراز شود. آقای یونسی در آن موقع باید این را مطرح می کردند که وزارت اطلاعات خانم کاظمی را جاسوس ندانسته است و دادستانی نمی تواند وقتی وزارت اطلاعات با بررسی هایش این مسئله را تشخیص نداده است، ورود پیدا کند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت خاطر نشان کرد: نکته مهمتر این است که وقتی خانم کاظمی آسیب می‌بیند مراقبت‌های پس از آسیب را نداشته است. در چندسال اخیر چندین پرونده همانند خانم کاظمی داشته‌ایم که هیچ کدام جرمشان ثابت نشد و در زندان به اتهام جاسوسی نگهداری شدند و سپس گفته شد که خودکشی کرده اند. تمامی این موردها ضعف سازمان زندان ها را بیشتر مشخص می کند. رئیس جمهور باید از اختیارات قانونی اش استفاده کند و به موضوع زندانیان سیاسی که به آنها اینگونه اتهام زنی ها صورت می گیرد، ورود پیدا کند.

وی در مورد بازشدن پرونده و رسیدگی به اتهام مرتضوی در این موضوع گفت: مگر پرونده‌های که برای آقای مرتضوی بازشده و احکامی که برای وی صادر شده، توانسته است وی را به عنوان یک مجرم در زندان نگهدارد؟ سکوت خود آقای یونسی نیز جای بسی سوال دارد. چراکه وی نماینده دولت اصلاحات بود که باید ورود پیدا می کرد و سکوت نمی‌کرد. آقای یونسی باید دلایل نگفتن این موضوعات در آن زمان را بگوید واگر دلایل نگفتن موجه نباشد؛ قطعا کوتاهی بوده است که نسبت به خانم کاظمی در دولت اصلاحات انجام شده است.

نظرات بینندگان