arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
رئیس سازمان دامپزشکی؛

۲۴.۵ میلیون قطعه مرغ معدوم شد/پرداخت خسارت ۳۵ میلیاردی

رئیس سازمان دامپزشکی ضمن تایید خبری مبنی بر کند شدن روند گسترش بیماری آنفلوانزای فوق حاد در کشور، گفت: تاکنون حدود ۲۴.۵ میلیون قطعه مرغ معدوم شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۲۴.۵ میلیون قطعه مرغ معدوم شد/پرداخت خسارت ۳۵ میلیاردیعلیرضا رفیعی پور در حاشیه ششمین کنگره دامپزشکی طیور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با بیان اینکه  تاکنون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بیش از ۵۶۷ واحد مرغداری در ۲۰ استان کشور شناسایی شده است، اظهار داشت: بر اثر این بیماری تاکنون حدود  ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ معدوم شده است.

 

وی در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه گفته شده روند شیوع بیماری در کشور کند شده است، ضمن تایید این خبر درباره دلایل آن، توضیح داد: روند بیماری روبه کُندی است ضمن اینکه طی این مدت از ۲۷ هزار واحد مرغداری، بیش از ۵۶۷ واحد درگیر بیماری شده و این نشان می دهد اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای انجام شده  توسط سازمان دامپزشکی و دیگر دستگاه ها  در کنترل روند بیماری تاثیرگذار بوده است.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته توسط ستاد آنفلوانزا، باعث کند شدن روند گسترش بیماری در کشور شده است.

 

رفیعی پور در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه تاکنون چقدر از خسارت مرغداران پرداخت شده است؟، افزود: از مجموع ۵۰ میلیارد تومان که دولت در اختیار سازمان دامپزشکی قرار داده، تاکنون حدود ۳۵ میلیارد تومان آن به مرغداران پرداخت شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: خسارت واحدهای مرغداری، پس از تشکیل پرونده توسط استان ها و ارجاع به تهران پرداخت می شود.

 

وی به سوال دیگرمبنی بر اینکه اشاره کرده بودید در مدیریت بهداشتی دچار مشکلاتی هستیم، لطفا در این زمینه توضیح بیشتری دهید؟، پاسخ داد: مدیریت بهداشتی از مرغ مادر، کارخانجات خوراک دام، جوجه یکروزه، حمل و نقل مرغ مادر تا مزرعه، حوزه کود مرغی و ورود و خروج خودرو و افراد در قالب یک مدیریت بهداشتی  برای جلوگیری از اپیدمی بیماری باید مورد توجه باشد ضمن اینکه جلوگیری از اپیدمی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به معنای شرایط امنیت زیستی است.

 

رفیعی پور تصریح کرد:تولیدکنندگان در طول دوره پرورش، باید نمونه های مختلفی را برای بررسی وضعیت طیور خود به آزمایشگاه بفرستند و براساس آن عمل نمایند چرا که در غیراین صورت مسیر پرخطری را پیش رو دارند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان