arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد:

تکذیب شایعه استفاده از گوشت تک سمیان در رستوران‌های کرمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تکذیب شایعه استفاده از گوشت تک سمیان در رستوران‌های کرمان

 رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان پیرامون گزارش تخلفات واحدهای صنفی اعم از رستورانها و فست فودهای شهر کرمان که سبب پلمب این مراکز شده است، گفت: پلمب واحدهای مذکور بصورت موقت و صرفا بدلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و شرایط نامناسب نگهداری فراورده ها صورت گرفته و شایعات استفاده از گوشت تک‌سمیان در رستوران‌های کرمان صحت ندارد.

به گزارش انتخاب؛ دکتر "مینا قاضی زاده" بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت غذایی استان تیمی متشکل از نماینده دادستانی و ضابطین دادگستری از جمله کارشناسان بهداشت، دامپزشکی، نیروی انتظامی و ... بصورت ادواری از انواع واحدهای صنفی بازدید و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی و نقایص بحرانی، واحد های مذکور تعطیل و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رییس اداره نطارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ضمن تشکر از نماینده دادستان جهت برخورد قاطع با متخلفین تهدید علیه بهداشت عمومی اعلام کرد: طی بازدیدهای اخیر در برخی رستورانها و فست فودهای استان مواردی از عدم رعایت اصول و موازین بهداشتی و شرایط نامناسب نگهداری فراورده‌ها مشاهده شده که منجر به پلمب موقت واحدهای مذکور شده و هرگونه شایعات استفاده از گوشتهای غیر معمول در رستورانهای کرمان صحت ندارد.

وی در ادامه ضمن اطمینان به مصرف کنندگان استانی در زمینه پایش و نمونه برداری ادواری از گوشت‌های مصرفی رستوران‌ها و واحدهای صنفی و انجام آزمایشات تشخیصی تعیین نوع گوشت از سوی اداره کل دامپزشکی استان بیان کرد: خوشبختانه طی سالهای اخیر هیچگونه مورد مثبتی از استفاده از گوشت‌های غیر معمول گزارش نشده است .

به گزارش ایسنا، قاضی زاده در پایان ضمن تکذیب اخبار منتشره در فضاهای مجازی از شهروندان درخواست کردکه هر گونه تخلفات بهداشتی در زمینه تولید و توزیع فراورده‌های خام دامی را به شماره 1512 شکایات دامپزشکی اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن مورد پیگیری قرار گیرد.

نظرات بینندگان