arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

کره شمالی: نه تسلیحات شیمیایی به سوریه فرستاده ایم نه تجهیزات لازم برای ساخت آنها را

کره شمالی روز جمعه گزارش های غرب و گروه بازرسی سازمان ملل مبنی بر اینکه این کشور تسلیحات شیمیایی به سوریه ارسال کرده است را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره شمالی روز جمعه گزارش های غرب و گروه بازرسی سازمان ملل مبنی بر اینکه این کشور تسلیحات شیمیایی به سوریه ارسال کرده است را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، کره شمالی گفته است که نه تنها چنین تسلیحاتی به سوریه نداده بلکه مواد مورد نظر و تجهیزات برای ساخت این سلاح ها را در اختیار دمشق قرار نداده است.

گروه تحقیق و بازرسی سازمان ملل درست در شرایطی که روابط دو کره رو به بهبود است؛ از ارسال مواد و تجهیزات برای ساخت تسلیحات شیمیایی از سوی کره شمالی به سوریه خبر داده است.

وزارت خارجه کره شمالی امروز با انتشار بیانیه ای که خبرگزاری این کشور منتشر کرده است، تصریح کرد که این اقدامی از سوی آمریکا به شکل ساختگی است تا بهانه ای برای تحریم های بیشتر علیه کره شمالی پیدا کند.

بیانیه می افزاید که کره شمالی این اتهامات را که روزنامه نیویورک تایمز نیز به آن اشاره کرده است توجیهی برای عملیات نظامی آمریکا علیه سوریه می داند.

این بیانیه ادامه می دهد که کره شمالی حتی در یک مورد هم از مقررات منع تولید و انباشت تسلیحات شیمیایی تخطی نکرده و هرگز چنین سلاح ها و موادی نداشته و به دنبال تولید آنها نبوده است.

کره شمالی خاطر نشان کرده اولین کشوری که از تسلیحات شیمیایی علیه دیگران در دنیا استفاده کرده ، آمریکا بوده که با این سلاح ها جان 50 هزار کره ای را در جنگ کره در سال های 1950 تا 1953 میلادی گرفته است.

نظرات بینندگان