arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

برقراری جو پایدار در کشور/ افزایش 10 درجه‌ای دما در سواحل خزر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: از برقراری جو پایدار در اغلب مناطق کشور در روز آینده خبر داد و گفت: روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود. به طوری که دما در سواحل دریای خزر در حدود 6 تا 10 درجه افزایش خواهد یافت.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن پیش‌بینی شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز (جمعه 11 اسفند) در برخی مناطق نوار شرقی کشور رشد ابر، بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز با نفوذ هوای نسبتا سرد در شمال غرب و سواحل دریای خزر، در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر رشد ابر، بارش پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (شنبه 12 اسفند) تنها مناطقی از شمال شرق و جنوب شرق کشور رشد ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهد داشت و در سایر مناطق جو نسبتا پایدار بوده و روند افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه روز یکشنبه (13 اسفند) افزایش دما در سواحل دریای خزر قابل ملاحظه و در حدود 6 تا 10 درجه سانتی گراد خواهد بود، گفت: روز یکشنبه در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل، وزش باد شدید جنوبی پیش بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، از بعدازظهر یکشنبه (13 اسفند) در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی رشد ابر، رگبار و باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود، همچنین دراین روز دامنه‌های جنوب البرز و تهران شاهد وزش باد شدید خواهد بود.

وی اظهار کرد: طی سه روز آینده خلیج‌فارس در سواحل بوشهر و هرمزگان مواج است.

شرایط جوی تهران در روز آینده

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: براساس نتایج پیش‌بینی هواشناسی در ایستگاه مهرآباد فردا آسمان تهران کمی ابری، همراه با وزش باد و در بعدازظهر نیمه ابری خواهد بود، همچنین بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 18 و 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این، وضعیت تهران در روز یکشنبه (13 اسفند) کمی ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید، در بعدازظهر افزایش ابر و اوایل شب بارش پراکنده خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای تهران 20 و 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

نظرات بینندگان