arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

ترامپ از جنگ تجاری با سایر کشورها سخن به میان آورد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه در توئیتی اعلام کرد که «جنگ تجاری» با سایر کشورها «خوب» و «پیروزی در آن آسان است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ از جنگ تجاری با سایر کشورها سخن به میان آوردبه گزارش  روزنامه یو.اس.ای تودی، این توئیت ترامپ در حالی است که وی روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد تعرفه ای 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه 10درصدی برای واردات آلومینیوم بر آمریکا وضع کند

 تصمیم ترامپ احتمال اقدام متقابل کشورهای دیگر را افزایش داده است.


ترامپ جمعه در توئیتی نوشت: وقتی کشوری (آمریکا) عملا در تجارت با هر کشوری که با آن ارتباط بازرگانی دارد، میلیاردها دلار ضرر می کند، جنگ تجاری خوب و پیروزی در آن آسان است.


چین، کانادا و اتحادیه اروپا تعرفه های پیشنهادی ترامپ را به باد انتقاد گرفته و احتمال اتخاذ اقدامات تلافی جویانه را مطرح کرده اند.


ترامپ جزئیات طرح خود در مورد افزایش تعرفه های فولاد و آلومینیوم و اینکه چه کشورهای تحت تاثیر قرار می گیرند را فاش نکرده است اما گفته که هفته آینده دستور آن را صادر خواهد کرد.


اظهارات ترامپ باعث شد که ارزش سهام «داو جونز» در آمریکا کاهش پیدا کند. به نظر می رسد که هدف اصلی ترامپ از وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم، چین باشد.


تحلیلگران مالی تلاش ترامپ برای اعلام جنگ تجاری را زیر سئوال برده و گفته اند که این اقدام به افزایش قیمت کالاها و خدمات منجر می شود

آنها همچنین هشدار داده اند که اظهارات ترامپ باعث انزوای آمریکا در میان کشورهایی می شود که ایالات متحده برای کمک به رشد اقتصادی و امنیت ملی خود به آنها نیاز دارد.


حتی برخی قانونگذارن جمهوریخواه نیز با اظهارات ترامپ مخالفت کرده و گفته اند که تصمیم ترامپ ممکن است باعث شود که شرکا و رقبای تجاری در اقدامی متقابل تعرفه هایی بر محصولات آمریکایی وضع کرده و بهای آنها را در سراسر دنیا افزایش دهند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان