arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

ایران از موضوعات مورد بحث در کنفرانس 2018 آیپک

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی قرار است برای شرکت در کنفرانس سالانه آیپک به آمریکا سفر کند که ایران یکی از محورهای این کنفرانس خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران از موضوعات مورد بحث در کنفرانس 2018 آیپکنخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی قرار است برای شرکت در کنفرانس سالانه آیپک به آمریکا سفر کند که ایران یکی از محورهای این کنفرانس خواهد بود.

به گزارش ایسنا، کنفرانس سالانه آیپک، بزرگترین لابی صهیونیستی در آمریکا قرار است روز یک شنبه هفته آینده آغاز شود که تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
به نوشته روزنامه هاآرتص، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در جلسه آغازین این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد. نتانیاهو پیش از برگزاری کنفرانس نیز با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد داشت که انتظار می رود در این دیدار نیز درباره ایران هم گفت وگو شود.
یکی از موضوعات مورد بحث در کنفراس 2018 آیپک ایران خواهد بود. این لابی بزرگ صهیونیستی خواهان تحریم های بیشتر علیه ایران و رسیدگی به نگرانی های ترامپ درباره توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی است. آنها همچون رئیس جمهور آمریکا خواستار دسترسی بازرسان بین المللی به تاسیسات نظامی ایران، دائمی شدن محدودیت های هسته ای ایران در این توافق و محدود شدن برنامه موشکی ایران هستند.
به نوشته این روزنامه صهیونیستی، دیگر موضوعی که انتظار می رود در کنفرانس امسال آیپک مطرح شود نگرانی اسرائیل از عملکرد آمریکا در سوریه است؛ چراکه نتنیاهو می گوید دولت ترامپ سوریه را به روسیه و متحدانش، یعنی ایران و بشار اسد(رئیس جمهور سوریه) واگذار کرده است.
به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی در سال های اخیر همواره ادعا کرده است که ایران حضور نظامی در سوریه دارد و حتی به دنبال تقویت و تثبیت این جایگاه خود در سوریه است. این در حالی است که مقامات کشورمان ضمن بی اساس خواندن این ادعا تاکید می کنند که حضور ایران  در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست دولت مشروع دمشق بوده است.

نظرات بینندگان