arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۰

اعضاي جبهه پايداري با مشايي رابطه خوبي داشتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آريا: حميدرضا کاتوزيان نماينده مردم تهران با بيان اين مطلب که احمدي نژاد از ابتدا وارد بحث انتخابات شده است، گفت: از آنجايي که رييس جمهور خودش مجري انتخابات است لذا بنده در شان رييس جمهور نمي دانم که وارد حوزه انتخابات شود اصولا ورود دولت به خصوص رييس جمهور در حوزه انتخابات اين شائبه را براي اذهان ايجاد مي کند که کسي که مجري انتخابات است خودش در انتخابات ذي نفع شود .
وي تاکيد کرد:کساني که به انتخابات ورود پيدا مي کنند بايد نماينده معرفي کنند لذا دولت که مجري قانون است اين مسئله با هم همخواني ندارد در واقع مجري انتخابات بايد بي طرف باشد و خودش نبايد ذي نفع باشد.
اين نماينده مجلس تصريح کرد:در حال حاضر اتفاقي که افتاده اين حالت هست و اين براي کشور بسيار خطرناک است لذا اگر ارزيابي کنيم مي بينيم  افکار عمومي و نخبگان اجتماعي نسبت به اين موضوع نظر مثبتي ندارند بنابراين دولت به هيچ وجه نبايد وارد اين موضوع مي شد نمايندگان مجلس مي توانند وارد مسئله انتخابات شوند چون آنها براي انتخابات کاندايد مي شوند ولي اينکه دولت بخواهد وارد انتخابات شود عجيب است حتي قوه قضاييه هم که يک قوه است نمي تواند مدعي شود که من مي خواهم در مجلس نماينده داشته باشم. در حالي که مي بينيم اين قوه خودش را کنار کشيده و استقلال خودش را حفظ مي کند ولي متاسفانه عملکرد قوه مجريه اينگونه نيست و در حالي که خودش مجري انتخابات است در انتخابات ورود مي کند
کاتوزيان تاکيد کرد:اما مساله ديگر اينکه دولت از طريق مجموعه اي که به عنوان جبهه پايداري تشکيل شده است و مورد تاييد آقاي احمدي نژاد هم هستند بر انتخابات مجلس اعمال نظر مي کند .
وي با تاييد اين مطلب که جبهه پايداري اخراجي هاي دولت هستند اظهار داشت: جبهه پايداري به نوعي با آقاي احمدي نژاد کار کرده اند و به دليل عدم رضايت رييس جمهور آنها از دولت کنار گذاشته شده اند که اين مساله به معناي خصومت و اختلاف ميان جبهه پايداري و دولت نيست در واقع اين جبهه همچنان موافق رفتار و عملکرد دولت هستند و اينها هماهنگ ترين گروه هستند که در بين خيلي از اصولگراها اين هماهنگي وجود ندارد .
اين نماينده اصولگراي مجلس تصريح کرد:جرياني که در داخل مجلس جبهه پايداري راه انداخت اين جريان همان جريان حاميان دولت و احمدي نژاد است که در گذشته با آقاي مشايي هم رابطه خوبي داشتند لذا دولت از طريق اين جبهه در انتخابات مجلس اعمال نظر مي کند که در حال حاضر اين مساله مخدوش کننده وحدت اصولگراهاست .
اين نماينده مجلس اضافه کرد:جبهه پايداري براي 8+7که محور وحدت اصولگراهاست شروط و قيود بسيار سنگيني را  گذاشتند که اين شروط محقق شدني نيست لذا اين جبهه با اصرار برتحقق اين شروط  راه خودشان را از راه ديگر اصولگراها جدا مي کنند به هر حال به عقيده من اين مسيري که اينها دنبال مي کنند مسير خطرناک و بدي است و براي کشور هم خطر درست مي کند و به عقيده من مردم هم از اين جريان استقبال نمي کنند چون اينها وقتي راهشان را از جامعتين و مرجعيت جدا کردند به خود لطمه زيادي زدند.  وي با انتقاد از موضع گيري برخي از اصول گرايان نسبت به فعاليت کاتوزيان در ستاد مير حسين موسوي گفت: من در ستادي به نام اصول گرايان حامي ميرحسين موسوي فعاليت مي کردم و بسياري از اصول گرايان ديگر مجلس نيز در آن ستاد حضور داشتند و کار مي کردند و خيلي از اصول گرايان به آقاي موسوي راي دادند. بنابراين نمي شود گفت هيچ کس به موسوي راي نداد آقاي موسوي در آن زمان مورد تاييد شوراي نگهبان بود . حال اينکه موسوي بعدا جزو معترضين و ماجراي فتنه شد و يک شرايط ناگواري براي کشور پيش آمد که اگر بنده جاي ايشان بودم کنترل شده تر وارد انتخابات مي شدم و نمي گذاشتم وضع به شکل امروز شود بحث ديگري است. لذا در حال حاضر نظرات نسبت به آقاي موسوي منفي شده، اما در زمان انتخابات موسوي 14 ميليون راي آورد. آيا جبهه پايداري معتقد است اين 14 ميليون نفر را بايد به خليج فارس بريزيم تا خفه شوند يا اينکه با بمب اتم همه اين ها را از بين ببريم ؟!
اين نماينده مجلس اضافه کرد:اين 14 ميليون نفر جزو ملت هستند و راي دادن به شخصي که شايد ديدگاه او مورد پسند خيلي ها نيست و به او يک سري انتقاداتي وارد است، آن بحث ديگري است.  اما اينکه در آنزمان ما کار کرديم براي مير حسين موسوي بله من اين مساله را انکار نمي کنم ضمن اينکه من معتقدم بسياري در مجلس به آقاي موسوي راي دادند من به اسم کساني را مي شناسم از قواي مختلف و حتي از خود قوه مجريه و بدنه اين قوه مديران مياني حتي مديران ارشد قوه مجريه به آقاي موسوي راي دادند کساني در هيات دولت هم به آقاي موسوي راي دادند
کاتوزيان تصريح کرد: لذا من معتقدم اگر بخواهيم نبش قبر کنيم و گذشته را باز کنيم خيلي مسائل را مي توانيم پيدا کنيم؛ کما اينکه در همين جبهه پايداري فردي است که امروز خيلي مدعي اصول گرايي است و معتقد به اعدام خاتمي ،کروبي ،موسوي و...است تا فتنه خاتمه پيدا کند. اين شخص فردي است که وقتي خاتمي در سال 76 راي آورد يک عبارت عربي در تمجيد از ايشان گفت به اين معنا که درهاي رحمت الهي باز شده لذا اين موضع گيري را بايد مقايسه کرد با موضع گيري فعلي ايشان که مي گويد آقاي خاتمي بايد اعدام شود.
وي تاکيد کرد: در هر صورت کساني که امروز معتقد به تغيير موضع وصلاح طلبي بنده هستند بدانند من به هيچ وجه تغيير موضع نداده ام . در واقع من از اصول قانون اساسي حمايت مي کنم که اين آقايان بعضا آن را قبول ندارند .لذا بنده معتقدم بايد همه ما اصول قانون اساسي را قبول داشته باشيم .
وي درباره موقعيت اصلاح طلبان در جامعه و شرکت آنها در انتخابات گفت: اصلاح طلبان يک واقعيتي در جامعه سياسي و اجتماعي ما هستند که نمي توان آنها را انکار يا محوشان کرد ،نمي شود آنها را جمع کرد و به دريا ريخت بالاخره اينها موجود هستند و دارند کار مي کنند حال ديدگاه و سليقه متفاوتي دارند بنابراين مادامي که در چارچوب قانون اساسي و نظام و قبولي جمهوري اسلامي فعاليت مي کنند مثل هر گروه ديگري مجازند فعاليت کنند و در انتخابات شرکت کنند و مردم هم بر اساس ايده و شناختي که از آنها دارند مي توانند مثل هر گروه يا حزب ديگري به آنها راي بدهند يا راي ندهند.
نماينده مردم تهران تاکيد کرد: ولي اينکه ما بخواهيم اصلاح طلبان را به واسطه سليقه و نظري که دارند به سينه ديوار بگذاريم و آنها را از بين ببريم منصفانه نيست و خلاف قانون اساسي است
وي با اشاره به اين مطلب که اقبال عمومي جامعه نسبت به هر دو گروه اصولگرايان و اصلاح طلبان کم شده اظهار داشت: علت کاهش اقبال عمومي جامعه به اصولگرايان و اصلاح طلبان اين است که ايراداتي به هر دو گروه وارد بوده و مشکلاتي را که جامعه در دورهاي گذشته و زمان فعلي از هر دو طيف حس کرده را من زاييده عدم بکار گيري عقلانيت توسط هر دو مجموعه مي دانم گرچه در حال حاضر مشکلات از گذشته خيلي بيشتر شده است لذا تصورم اين است که جريان هاي معتدل که همراهي شان با مردم بيشتر است و عقلاني فکر مي کنند و اعتدال را در رفتار و قضاوت و تحليل هايشان رعايت مي کنند اينها بيشتر مورد توجه و حمايت مردم قرار خواهند گرفت .
نظرات بینندگان