arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
البنا تحلیل کرد:

ارتباط سخنان پوتین در مورد «مقابله با حمله اتمی به متحدان روسیه» با اتفاقات این روزهای سوریه

کارت قرمز پوتین که متکی بر عامل قدرت روسیه است، ایالات متحده را آشفته کرده است، از این رو پنتاگون به سرعت پس از این موضعگیری پوتین، به اهمیت توانایی های روسیه اذعان نموده و اعلام کرد تسلیحات آمریکا بویژه موشکهای آن، متوجه روسیه نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

البنا نوشت: در هر ایستگاهی که گروههای تروریستی در سوریه هدف قرار می گیرند، دولتهای حامی تروریسم هر آنچه در توان دارند را به خدمت می گیرند تا مانع از سقوط پایگاههای تروریستها به دست ارتش سوریه شوند. از جمله این ابزارها، اتهام دمشق در مورد محاصره ساکنین سوری و استفاده از سلاح شیمیایی است. در این میان، دولتهای حامی تروریسم یک بار به بهانه دفاع از حقوق بشر و بار دیگر با تهدید به عملیات نظامی مستقیم، اعلام موضع می کنند.

به گزارش «انتخاب»؛ این روزنامه چاپ بیروت در ادامه آورده است: با توجه به اینکه غوطه شرقی مهمترین پایگاه ترویستی در سوریه است، طبیعی است که شاهد هیاهوی به راه افتاده در مورد آن، از سوی حامیان تروریستهای حاضر در این منطقه باشیم؛ چرا که شکست آنها در غوطه شرقی به معنای از بین رفتن امکان موفقیت طرح 7 ساله تقسیم سوریه خواهد بود.

از نشانه های وجود نقشه ای برای هدف قرار دادن ارتش سوریه و استفاده از غوطه شرقی بعنوان نقطه آغاز هدف گیری پایگاههای ارتش سوری، از سر گیری فعالیت های پایگاههای آموزشی در منطقه تنف، تحت نظر آمریکا و اردن است؛ پایگاههایی که هزاران نیرو را در خود جای داده اند تا به غوطه اعزام شوند.

قاطعیت ارتش سوریه در مورد آزاد سازی غوطه شرقی و براندازی آن بعنوان مرکز اصلی حضور ترویستها، به مثابه تاکید بر این نکته است که دولت سوریه و هم پیمانان آن عزمی جدی برای مقابله با نقشه های آمریکا و هم پیمانان آن دارند.

اما پس از آنکه تاکید سوریه بر این قاطعیت با تنش زایی و تهدید از سوی ایالات متحده و دولتهای هم پیمان آن مواجه شد، روسیه این اقدامات آمریکا را به منزله عبور از خط قرمزهایی دانست که حضور روسیه در سوریه، ترسیم نموده است. این برداشت، ولادیمیر پوتین را بر آن داشت تا در یک موضع گیری بی سابقه کارت قرمزی را نشان دهد مبنی بر اینکه کشورش هر گونه حمله اتمی یا بالستیکی که روسیه یا هم پیمانان آن را هدف قرار دهد، بی پاسخ نمی گذارد؛ ضمن اینکه توانایی های روسیه در این زمینه سلاحهای اتمی را به معرض نمایش گذاشت.

کارت قرمز پوتین که متکی بر عامل قدرت روسیه است، ایالات متحده را آشفته کرده است، از این رو پنتاگون به سرعت پس از این موضعگیری پوتین، به اهمیت توانایی های روسیه اذعان نموده و اعلام کرد تسلیحات آمریکا بویژه موشکهای آن، متوجه روسیه نخواهد شد. نکته جالب توجه در این میان آن است که حتی پنتاگون بر این مساله تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی وجود ندارد!

بر این اساس، می توان با قطعیت گفت آمریکا کاملا از آمادگی های سوریه برای پایان دادن به نبرد غوطه شرقی و حمایت مطلق روسیه و ایران از آن، مطلع نیست و در این باره خوانش دقیقی نداشته است؛ اما پیام بازدارندگی پوتین به خوبی آمریکایی ها را متوجه این نکته کرده و دانستند که مسیر ارتش سوریه به سمت غوطه شرقی باید از موانع آمریکایی خالی شود.

نظرات بینندگان