arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

آمریکا بیش از ۱۱ هزار نظامی در عراق دارد

منابع رسانه‌ای فاش کردند که شمار نظامیان آمریکایی مستقر در عراق، رقمی بیش از آمار ارائه‌شده از سوی پنتاگون است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا بیش از ۱۱ هزار نظامی در عراق دارد

به گزارش العربی‌الجدید، بیش از ۱۱ هزار نظامی آمریکایی در پایگاه‌هایی در غرب، شمال و مرکز عراق مستقر هستند. این نظامیان، مشاور، مربی، افسر رصد و تحلیل اطلاعات و مسئول فنی و مسئولان شرکت‌های امنیتی هستند. بعد از نیروهای آمریکایی، نیروهای انگلیسی، استرالیایی، بلژیکی، کانادایی، دانمارکی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، هلندی، اسپانیایی و ترکیه‌ای هستند. همچنین نظامیانی از کشورهای دیگر مانند سوئد و مجارستان نیز برای آموزش نظامی و حمایت پشتیبانی لجستیکی در عراق هستند.


یکی از رهبران برجسته در «ائتلاف ملی» عراق با اعلام این‌که پارلمان این کشور به‌زودی قطعنامه‌ای در ارتباط با نیروهای خارجی در عراق صادر می‌کند، تصریح کرد، نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف بر نخست‌وزیر برای ایجاد جدول زمانی جهت خروج نیروهای خارجی به‌ویژه نیروهای آمریکایی فشار خواهند آورد.


این دیپلمات عراقی با اشاره به این‌که پارلمان عراق جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی تعیین نکرده است، از دولت خواست جدول زمانی را مشخص کند.


بر این اساس، نمایندگان پارلمان عراق در قطعنامه‌ای که روز پنج‌شنبه تصویب شد، دولت را به تعیین یک جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از عراق فراخوانده‌اند.


پیش‌تر، وزارت دفاع آمریکا شمار نیروهای این کشور در عراق را هشت هزار و ۸۹۲ نظامی اعلام کرده و گفته بود که «شمار نیروهای‌مان در افغانستان به ۱۵ هزار و ۲۹۸ نظامی رسیده است.»


 

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان