arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

خودرو اعزام زندانیان به زندان ها ومراجع قضایی رونمایی شد

خودرو اعزام زندانیان به زندان ها و مراجع قضایی با حضور رئیس سازمان زندان ها رونمایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خودرو اعزام زندانیان به زندان ها ومراجع قضایی رونمایی شدبه گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان زندان ها در مراسم رونمایی از خودرو اعزام زندانیان، اصغر جهانگیر با اشاره به این که بخشی از خودروهای حمل و نقل زندانیان فرسوده بودند، گفت: از آنجایی که خودروهای اعزام زندانیان فرسوده و ایمن نبود، از مدت‌ها قبل به خاطر استیجاری و فرسوده بودن خودروهای اعزام زندانیان دغدغه تولید خودرو مناسب را داشتیم.


وی افزود: ما به دنبال تولید خودروی امن بودیم و مطالعاتی را درباره خودرو حمل زندانی در 30 کشور دنیا انجام دادیم و در نهایت پس از بررسی‌ها موفق شدیم خودرو تولید داخلی را در اصفهان تولید و مورد بهره برداری قرار دهیم.


رییس سازمان زندانهای کشور ادامه داد: این خودرو همه کاره است و امکان رصد اطلاعات خودرو از زمان سوارشدن زندانی و حرکت وجود دارد و خودرو لحظه به لحظه کنترل می شود.


جهانگیر تصریح کرد: این خودرو با مبلغ 280 میلیون تومان تولید شده و با مطالعات صورت گرفته قرار است به تولید انبوه برسد و ما امیدواریم در تولید انبوه هر دستگاه با مبلغ 200 میلیون تومان تولید شود.


وی با اشاره به نیازهای خودرو در سطح استانها گفت: اعزام و بدرقه زندانیان دو دسته است، اول زندانیان کم خطر مثل زندانیان مالی و دسته دوم زندانیان پرخطر مثل متهمان به قتل یا زندانیان امنیتی و گروهکی که علیه جان مردم اقدام به ترور کرده اند؛ نقل و انتقال آنها هم چه به بیمارستان یا دادگاه ها با شرایط امن‌تری انجام شود که پیش بینی شده به نسبت زندانیان سطح استانها خودرو در اختیار آنها قرار داده شود.


رئیس سازمان زندان ها درباره شرکت تولید کننده خودرو اعزام زندانیان افزود: با شرکت 'پیشرو دیزل' قرارداد بسته ایم که این نمونه به تولید انبوه برسد.


اعزام زندانیان به زندان ها، مراکز درمانی، دادسراها و دادگاه ها تاکنون با خودروهای فرسوده انجام می شد که از ایمنی پایینی برخوردار بود.

نظرات بینندگان