arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

قطر: علیه داماد ترامپ هیچ اطلاعاتی به بازرس تحقیقات درباره ترامپ ندادیم

سفیر قطر در واشنگتن هرگونه تماس از سوی مسئولان کشورش با دفتر بازرس ویژه تحقیقات درباره ترامپ برای ارائه اطلاعاتی درباره داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر قطر در واشنگتن هرگونه تماس از سوی مسئولان کشورش با دفتر بازرس ویژه تحقیقات درباره ترامپ برای ارائه اطلاعاتی درباره داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مشعل بن حمد آل ثانی، سفیر قطر در واشنگتن با انتشار توئیتی هرگونه تماس و رایزنی کشورش با دفتر رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات در رابطه با مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای ارائه اطلاعاتی از جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تکذیب کرد.

بن حمد آل ثانی این توئیت را در واکنش به گزارش‌هایی که در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده، به اشتراک گذاشت.

در گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی آمده بود، دوحه در حال بررسی ارائه اطلاعاتی به مولر بوده که همکاری و هماهنگی همسایگان عربش در منطقه خلیج فارس با کوشنر برای زیان رساندن به این کشور و تحت فشار قرار دادن آن در جریان بحران اخیر در این منطقه را ثابت می‌کرد.

سفیر قطر در واشنگتن در توئیت خود آورده است: هیچ تماسی با ما برقرار نشده و ما نیز در هیچ موضوعی با آنها تماسی نداشته‌ایم، ما درباره تحقیقات در این رابطه نیز هیچگونه تماسی با دولت آمریکا نداشتیم و هرگونه گزارشی بر خلاف این مساله، دورغ است.

شبکه ماهواره‌ای ان.بی.سی آمریکا نیز در گزارشی اعلام کرد، محققان فدرال در حال بررسی این مساله هستند که آیا مذاکرات تجاری که کوشنر با برخی طرف‌ها در دوره ریاست جمهوری ترامپ داشته در ادامه بر سیاست کاخ سفید تاثیری داشته است یا نه؟

این شبکه آمریکایی در ادامه به نقل از چهار تن از منابع آگاه از این مساله گزارش داد، مسئولان دولت قطر که در سال جاری میلادی به آمریکا سفر کرده بودند، ارائه اطلاعاتی به مولر که هماهنگی همسایگانش در خایج فارس با کوشنر جهت تحت فشار گذاشتن این کشور را نشان می‌داد، بررسی کردند.

بنا بر این گزارش، مسئولان قطری در حال حاضر از ترس اینکه این مساله به تنشی بزرگ در روابط کشورشان با کاخ سفید منجر شود، تصمیم به قطع همکاری‌های خود با مولر گرفته‌اند.

این شبکه آمریکایی به نقل از منابعی آگاه از مذاکرات اعلام کرد، شرکت خانوادگی کوشنر چندین بار در بهار سال گذشته جهت جذب سرمایه‌گذاران قطری برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات اصلی‌شان در نیویورک که با مشکلاتی مواجه شده با قطر تماس گرفت اما صندوق سرمایه‌گذاری قطر این پیشنهاد را نپذیرفت. پس از توقف مذاکرات میان قطر و شرکت کوشنر، کاخ سفید اقدامات کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات علیه قطر را تایید کرد.

کوشنر نقش اساسی در سیاست‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس ایفا می‌کند.

از پنجم ژوئن 2017 چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع کرده و این کشور را تحریم کرده‌اند. این چهار کشور عربی دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند.

نظرات بینندگان