arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

وعده های انتخاباتی پوتین در گردهمایی 130 هزار نفری در مسکو

در حالی که دو هفته به انتخابات ۱۴ مارس زمان باقی مانده است، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنانی به سبک کمپین‌های انتخاباتی وعده‌ ساخت آینده‌ای روشن و رو به جلو را داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ۱۴ روز مانده به انتخاباتی که به نظر می‌رسد حکم یک دوره شش ساله دیگر را به او بدهد، در یکی از ورزشگاه‌های مهم مسکو وعده "پیروزی‌هایی" برای روسیه را داد.

پوتین در میان استقبال گرم مردمی گفت: می‌خواهیم نگاه کشورمان به آینده درخشان و رو به جلو باشد و به کودکانمان و نوه‌هایمان بیندیشد، ما هر چه لازم باشد برای خوشحال کردن آنها انجام می‌دهیم. هیچکس دیگری این کار را برایمان نمی‌کند و اگر این کار را کنیم، دهه آتی و کل قرن ۲۱ با پیروزی‌های درخشان ما ثبت می‌شود.

حضور پوتین در تلویزیون دولتی پوشش داده شد و به سبک کمپین انتخاباتی نزدیک بود. او در دسامبر اعلام کرد در انتخابات ۱۸ مارس شرکت می‌کند تا برای چهارمین دور وارد کرملین شود. منتقدان تاکید دارند که پوتین از گردهمایی‌ها به عنوان تبدیل آن برای تبلیغ انتخاباتی استفاده می‌کند. پیش از سخنان پوتین، ورزشکاران و چهره‌های سلبریتی به روی صحنه آمدند تا حمایت خودشان را از پوتین اعلام کنند.

پوتین ۶۵ ساله از ۱۹۹۹ در پست ریاست جمهوری یا نخست‌وزیر بوده است. محبوبیت او، کنترلش بر اهرم قدرت و آنچه منتقدان سرکوب مخالفان و به حاشیه راندن معترضان یاد می‌کنند، پیروزی او را تضمین می‌کند. او شنبه در سخنانش جزئیات اندکی از طرح‌هایش برای آینده‌ای روشن‌تر را مطرح کرد.  

سخنان رئیس کشور روسیه دو روز پس از سخنرانی سالانه او انجام شد که در آن به ارتقای سطح زندگی مردم وعده داد و گفت شمار روس‌هایی که در فقر زندگی می‌کنند کاهش یافته است. ناظران اما برخی از اهداف اقتصادی پوتین و واقع‌بینانه بودن آنها را زیر سوال می‌برند.

نماینده وزارت کشور روسیه نیز از حضور بیش از 130 هزار تن در یک گردهمایی با عنوان "برای روسیه بزرگ" در مسکو و در حمایت از پوتین خبر داد . این گردهمایی در مجتمع ورزشی بوژنیکی برگزار شد و پلیس و گارد روسیه وظیفه برقراری نظم در آن را برعهده داشتند. 

پلیگاه‌های انتخاباتی نامزدها گفته‌اند که این هزینه این رخداد از صندوق انتخابات برگزار شده و کاندیدای مورد نظر باید گزارش هزینه آن را به کمیته مرکزی انتخابات بدهد تا در وب سایت کمیته منتشر شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان