arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰

رييس مجلس سوريه به تهران می آید

محمود الابرش رييس مجلس سوريه روز شنبه (نهم مهر 90) در راس يك هيات از نمايندگان اين مجلس به تهران سفر مي كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمود الابرش رييس مجلس سوريه روز شنبه (نهم مهر 90) در راس يك هيات از نمايندگان اين مجلس به تهران سفر مي كند.

به گزارش ايرنا به نقل سفارت جمهوري اسلامي ايران در دمشق، هدف از اين سفر شركت در پنجمين كنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين است كه روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده (يكم و دوم اكتبر 2011 ميلادي) به ميزباني مجلس شوراي اسلامي در تهران برگزار مي ‌شود.

' بدرالدين حسن قربي' ، ' محمد برمو ' ، ' عبدالرزاق عيسي ' و ' راما عزيز ' از نمايندگان مجلس سوريه ، چهار عضو هيات همراه رييس مجلس سوريه در جريان سفر به تهران هستند.
سفر الابرش به تهران روز دوشنبه پايان مي يابد.

وي آخرين بار 17 دي ماه 1389 از ايران ديدن كرده بود.

در اين كنفرانس مزبور شمار زيادي از روسا و نمايندگان مجالس، دبيران كل و نمايندگان سازمان هاي منطقه اي و بين المللي، فعالان سياسي، فرهنگي و ديني از خاورميانه، جهان، رهبران گروه ها، نيروها، شخصيت هاي فلسطيني، نمايندگان سازمان ها و انجمن هاي غيردولتي پشتيبان حقوق مردم فلسطين شركت دارند.

'علي لاريجاني ' رئيس مجلس شوراي اسلامي دوشنبه گذشته در نشست خبري خود در ارتباط با اين كنفرانس گفت : در شرايط فعلي كه وضعيت خاصي بر اوضاع فلسطين حاكم است و حكومت خودگردان فلسطين درصدد شناسايي بين ‌المللي دولت فلسطين در سازمان ملل متحد است ، توقعات بيشتري از ملت ‌هاي مسلمان براي دفاع از ملت فلسطين را مي‌ طلبد.

لاريجاني هدف از برگزاري اين كنفرانس را صيانت از حقوق مردم فلسطين و دفاع از روش مبارزه آنها كه به عنوان مقاومت برگزيده‌ اند ، عنوان كرد.

وي شعار اصلي اين كنفرانس را ' فلسطين براي فلسطينيان و تاثيراتي كه انقلاب ‌هاي منطقه بر موضوع دفاع از مردم فلسطين دارد' عنوان كرد.

اين كنفرانس با حضور هيات ‌هايي از پارلمان ‌هاي كشورهاي اسلامي و شخصيت ‌هاي برجسته سياسي و فرهنگي كشورهاي مختلف برگزار مي شود.
نظرات بینندگان