arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰

استعفاي دوم در پي عدم سؤال از رئیس‌جمهور؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آنکه علی مطهری در اعتراض به اقدام هیات رئیسه مجلس، درباره طرح سوال از رییس جمهور تهدید به استعفا کرد، يک نماينده ديگر نیز در موضعگیری مشابهی، سخن از استعفا به میان آورد.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتدال، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ، در این باره گفت: وقتی که یک نماینده نمی‌تواند به وظایف نمایندگی خود عمل کند، عقل و انصاف به او حکم می‌کند از سمت خود کناره‌گیری کند و با این اقدام سیاسی خود حداقل صدای موکلان خود را به گوش مسوولان برساند.

اخوان با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی اظهار داشت: طبق اصل 88 قانون اساسی «در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسوول ، درباره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رییس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رییس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تاخیر بیفتد، مگر با عذر موجه و به تشخیص مجلس شورای اسلامی. »

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی با اشاره به سخنان علی مطهری و طرح استعفا از سوی وی، اظهار داشت: طراحان سوال از رییس جمهور، خواستار این هستند که دولت بگوید، درآمدهای حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها در کجا مصرف شده است و تا چه حد روشی که اکنون دولت در حال اجرای آن است با روح قانونی که مجلس تصویب کرده بود، همخوانی دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات مردم که روز به روز افزایش می‌یابد، گفت: متاسفانه اکثر جوانان حوزه انتخابیه بنده بیکار هستند و در زمینه اشتغال‌زایی تاکنون دولت نه خود اقدام خاصی انجام داده ‌است و نه از نقطه نظرات نمایندگان مجلس در این خصوص استفاده می‌شود و این درحالی است که هر روز مردم برای حل مشکل بیکاری خود و جوانانشان به ما مراجعه می کنند و ناتوان از حل مشکلات آن هستیم.

اخوان با بیان اینکه وقتی نمی‌توانیم دردی از مردم را حل کنیم، چرا باید به ماندن اصرار کنیم، گفت: هنگامی از مقامات اجرایی درباره مشکلاتی که در دستگاه تحت کنترل آنها، به وجود آمده سوال می‌کنیم، برخی آقایان با حضور در مجلس به صورت کلیشه‌ای صحبت می‌کنند، که نشان می‌دهد خود این افراد هم از ابعاد این اتفاقات غافلند و واقعا دلیل قانع کننده‌ای ندارند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر از همین چند‌هزار میلیارد تومانی که اخیرا اختلاس شده است، تنها 400 میلیارد تومان را به حوزه ‌انتخابیه بنده اختصاص داده بودند، در ظرف سه سال ، 6 تا 8 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کردیم، و این در حالی است که آقایانی که برای پاسخگویی به مجلس آمده‌اند درباره این اختلاس عظیمی که در دستگاه تحت امر آنها رخ داده، از یک عذر خواهی ساده دریغ کرده و تمام تلاش آنها این است که خود را از بحران مدیریتی پیش آمده جدا بدانند.

بهمن اخوان با با بیان اینکه ما ثابت می کنیم که این شیوه هدفمند کردن یارانه‌ها به ضرر مردم بوده است، گفت: 80 درصد مردم از شیوه هدفمندکردن یارانه‌ها توسط دولت رضایت ندارند، زیرا تورم و گرانی بالای داشته و در مقابل هیج دردی را از مردم دوا نمی‌کند.

این نماینده مجلس هشتم با اشاره به شعار «پول نفت بر سر سفره مردم»، گفت‌: با گذشت شش سال نه تنها پول نفتی به سر سفره مردم نیامد، بلکه این پول نفت آتش گرفته و دارد زندگی مردم را از بین می‌برد. شیوه کنونی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با قانون مصوب مجلس فاصله‌ای بسیار دارد و تنها20 درصد از مردمی که هزینه‌های آب و برق، گاز و حمل و نقل بسیار پایین دارند، از وضعیت موجود راضی هستند. بهتر است دولت به جای شعارهای غیر واقعی با یک نظرسنجی واقعی متوجه شود، چند درصد از مردم از روشهای در پیش گرفته شده، رضایت دارند.

یهمن اخوان که خود از امضاکنندگان سؤال از رئیس جمهور است، گفت: در صورتی که طرح سوال نمایندگان از رییس جمهور، بیش از این از سوی هیات‌رییسه با بی‌مهری روبرو شود، بنده نیز تنها راه را استعفا از سمت نمایندگی می‌دانم و اگر با استعفای آقای مطهری موافقت بشود، بنده هم مثل آقای مطهری از نمایندگی استعفا می دهم و در دوره نهم شرکت نمی‌کنم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
0
1
درود بر تو
بی نام
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
1
3
چی شده همه نماینده ها نزدیک انتخابات به فکر مردم افتاده اند ولی بخدا همه اینها مانورهای تبلیغاتی است برای انتخابات
نظرات بینندگان