arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

پاسخ وزارت کشور به نماینده‌ای که خواسته بود وزیر در چادر بخوابد

وزارت کشور اعلام کرد: از لحظه وقوع زلزله در استان کرمانشاه وزیر کشور به عنوان قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران همواره بر پاسخگویی و ارائه گزارشهای دوره ای در خصوص اقدامات انجام شده تاکید داشته است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاسخ وزارت کشور به نماینده‌ای که خواسته بود وزیر در چادر بخوابد

وزارت کشور اعلام کرد: از لحظه وقوع زلزله در استان کرمانشاه وزیر کشور به عنوان قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران همواره بر پاسخگویی و ارائه گزارشهای دوره ای در خصوص اقدامات انجام شده تاکید داشته است

به گزارش انتخاب؛ در پی درج خبری در یکی از خبرگزاری‌ها با تیتر« وزیر کشور ۳ روز با زن و بچه‌اش در کرمانشاه زیر چادر بخوابد» در روز ششم اسفند ماه جاری، سازمان مدیریت بحران کشور توضیحاتی منتشر کرد.

متن جوابیه سازمان مدیریت بحران کشور به این شرح است؛
در خصوص ادعای عضو محترم مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس مبنی بر زندگی جمع زیادی از زلزله زدگان در چادر به اطلاع می رساند که خانواده های ساکن در چادر عمدتاً کسانی هستند که قبل از وقوع زلزله مستأجر بودند و خانه مسکونی آنها تخریب صد در صد شده است که به جای دریافت کانکس مبلغ ۵۰ میلیون ریال کمک بلا عوض را دریافت نموده اند. تعداد این خانواده ها تا تاریخ ششم اسفند ماه سال جاری۴۵۳۱ خانواده می باشد که ترجیح داده اند با دریافت کمک بلاعوض در چادر زندگی کنند.همچنین ساز و کارهایی جهت دریافت کانکس برای این افراد موجود می باشد.

در خصوص نحوه تقسیم بندی منازل آسیب دیده، این تقسیم بندی بر اساس میزان خسارات وارده، نوع ساخت ساختمان و اولویت تعمیر یا بازسازی می باشد و با توجه به اینکه میزان مبالغ وام و کمک بلاعوض در نظر گرفته شده برای هر واحد بر این مبنا می باشد و عمده اعتراضات به خاطر تفاوت این مبالغ می باشد اما امکان تغییر درجه بندی واحدها بدون دلایل کارشناسی برای دریافت مبالغ بیشتر مقدور نیست.

وزارت کشور( سازمان مدیریت بحران کشور) از لحظه وقوع زلزله کرمانشاه خود را موظف به ارائه خدمت به مردم صبور کرمانشاه دانسته و در این مدت وزیر محترم کشور و قائم مقام رئیس شورایعالی مدیریت بحران بر پاسخگویی و ارائه گزارش های دوره ای در این خصوص تأکید داشته اند. تشکیل جلسات مکرر پیگیری، بازدیدهای متعدد معاونین ایشان، تعداد بالای گزارشات و مصاحبه های ایشان در اینخصوص گویای حساسیت وزیر محترم کشور در این موضوع می باشد و به نظر می رسد مطالب مطرح شده در مصاحبه جناب آقای مصری در خصوص عدم پاسخگویی وزیر محترم بر واقعیت منطبق نباشد و انتظار از نمایندگان محترم و رسانه ها کمک به ایجاد فضای منطقی و آرام برای حل مشکلات مناطق زلزله زده می باشد.

دولت تمام تلاش خود را جهت خدمت رسانی به مردم حادثه دیده بکار گرفته و بنا دارد تا پیش از آغاز فصل سرما مردم را در مسکن دایم خود اسکان دهد و اگر نماینده محترم پیشنهاد عملی جهت تسریع در بازسازی و عدم نیاز به کانکس دارند ارایه تا بررسی و اجرایی گردد.
لازم به ذکر است گزارش پیشرفت بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده متاثر از زمین لرزه کرمانشاه تا تاریخ ۶ اسفند، در پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور به نشانی www.ndmo.ir منتشر شده و دردسترس عموم است .

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان