arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۰
واحد مرکزی خبر گزارش داد:

خشونت نگهبانان زندان لس آنجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه آزادیهای مدنی در آمریکا چهارشنبه اعلام کرد خشونت نگهبانان زندان لس آنجلس با زندانیان افزایش بی سابقه یافته است.

گزارش اخیر اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا درباره وضعیت زندانها بر خلاف گزارشهای قبلی شامل سخنان افرادی است که به عنوان ناظر این اتحادیه، از نزدیک با زندانیان ملاقات کرده اند ( از جمله دو کشیش و یک تهیه کننده هالیوود).

این در حالی است که گزارشهای قبلی بر اساس اطلاعاتی تهیه می شد که فقط از زندانیان به دست می آمد.

پیتر الیانسبرگ، مدیر حقوقی اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا پس از تهیه این گزارش خواستار برکناری لی باکا، رئیس پلیس منطقه لس آنجلس شده است.

وی گفت : باکا مسئولیت نهایی رفتارهای فجیع و هولناکی را دارد که ما در این گزارش از آن پرده برداشتیم.پس باید از سمت کنار رود.

الیانسبرگ گفت : بدرفتاری با زندانیان به حدی رسیده است که ما هرگز قبلاً نشنیده بودیم.

باکا در نشستی خبری گفت آن دسته از مسئولان زندان که ثابت شود علیه زندانیان متوسل به زور شدید شده اند اخراج می شوند.

وی در عین حال گفت برخی از زندانیان رفتار خشونت آمیزی دارند و لازم است به شدت با آنها برخورد شود. اما مدیر حقوقی اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا به نقل از شاهدان گفت نگهبانان بدون اینکه زندانیان آنها را تحریک کنند به آنها حمله می کنند. وی افزود : در حال حاضر تعدادی کشیش و چند تن دیگر از شهروندان هستند که می گویند خودشان شاهد رفتار وحشیانه با زندانیان بوده اند و اظهارات این افراد مؤید ادعاهای زندانیان است.

این گزارش، بدرفتاری با زندانیان و توسل به زور علیه آنها را بی آنکه اقدام تحریک آمیزی صورت دهند یا حتی در مقابل این رفتارهای وحشیانه از خود دفاع کنند ثابت می کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی یونایتدپرس، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) مشغول تحقیق درباره اتهامات مطرح شده از سوی زندانیان درباره بدرفتاری با آنهاست.

اف بی آی همچنین درباره اتهام مطرح شده از سوی یکی از ناظران اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکاست که می گوید از نزدیک شاهد ضرب و جرج یک زندانی بیهوش توسط دو نگهبان زندان بوده است.
نظرات بینندگان