arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

توزیع جلیقه ضدگلوله در میان محیط‌بان / استخدام محیط بان در سال 97

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به وجود 2800 محیط‌بان در کشور، گفت: استاندارد جهانی بیان می‌کند به ازای هر یک هزار هکتار یک محیط‌بان باید وجود داشته باشد که در کشور به ازای هر 12 هزار و 500 هکتار یک محیط‌بان وجود دارد این در حالی است که نسبت به پست‌های سازمانی حدودا بیش از شش هزار نفر محیط‌بان در کشور کمبود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توزیع جلیقه ضدگلوله در میان محیط‌بان / استخدام محیط بان در سال 97

جمشید محبت‌خانی در همایش روز درختکاری در کرمانشاه و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با پیگیری‌های شبانه‌روزی صورت گرفته یکهزار جلیقه ضد گلوله برای محیط‌بانان تحویل گرفته شد که با رایزنی‌های صورت گرفته 500 عدد جلیقه دیگر تا پایان سال جاری تحویل خواهد شد تا بتوان میان محیط‌بانان کشور تقسیم کرد.

به گزارش انتخاب؛ وی افزود: امید است بتوان با تقسیم این جلیقه‌های ضد گلوله جان محیط‌بانان در برابر شکارچیان متخلف که با سلاح هستند، حفظ شود.
محبت‌خانی همچنین ابراز امیدواری کرد با آموزش‌هایی که در حال انجام است آمادگی جسمانی محیط‌بانان افزایش یابد.

وی همچنین با بیان اینکه به دنبال پیشگیری از تعرض به محیط‌بان و محیط‌زیست هستیم، اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌هایی وجود دارد که از پتانسیل نیروی انتظامی در بحث مبارزه با متخلفان و شکارچیان متخلف استفاده کرده تا تخلفات را به حداقل رسانده و از پتانسیل آن‌ها به منظور حفظ محیط‌بانان استفاده کنیم.

وی از مردم درخواست کرد با سامانه محیط زیست مشارکت کنند و تخلفاتی که مطلع می‌شوند را سریعا گزارش دهند تا بتوان با افرادی که بدون آگاهی به محیط زیست صدمه وارد می‌کنند و آینده خود و فرزندان‌شان را به خطر می‌اندازند برخورد کرد.

محبت‌خانی با اشاره به اینکه داشتن 80 میلیون محیط‌بان در کشور شعار محوری و استراتژیک ما است، تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم محیط‌زیست را از لحاظ آسیب‌پذیری حفظ کنیم باید به سمت احیا کردن پیش‌برویم تا نگرانی نسل‌‎های آینده را نداشته‌ باشیم و این امانت را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: لازم است 80 میلیون محیط‌بان را در کشور تحقق بخشیم تا کشور را از حیث محیط‌زیست در سطح جهان نمونه کنیم.

محبت‌خانی با اشاره به وجود 120 محیط‌بان شهید در کشور، گفت: طی چهار ماه گذشته یک محیط‌بان شهید در یزد، حدود 27 نفر مجروح بستری در کشور و 42 نفر به صورت سرپایی درمان شدند و امروز یکی از محیط‌بانان در استان خراسان رضوی مورد اصابت تیر قرار گرفتند و در بیمارستان تربت حیدریه بستری شدند.

وی گفت: امیدواریم با تجهیزاتی که تحویل محیط‌زیست خواهد شد و همچنین همراهی مردم بتوان خسارت‌هایی که به محیط‌بانان وارد می‌شود را کاهش داد.

محبت‌خانی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما برابر کردن شمار محیط‌بانان متناسب با پست سازمانی گفت: در حال حاضر هشت هزار و 500 پست سازمانی محیط‌بان داریم که موجودی سازمان دو هزار و 800 محیط‌بان است.

وی ادامه داد: استاندارد جهانی بیان می‌کند به ازای هر یک هزار هکتار یک محیط‌بان باید وجود داشته باشد که در کشور به ازای هر 12 هزار و 500 هکتار یک محیط‌بان وجود دارد این در حالی است که نسبت به پست‌های سازمانی حدودا بیش از شش هزار نفر محیط‌بان در کشور کمبود است.

محبت‌خانی خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست به دنبال این است که سال آینده استخدام محیط بان و کارشناس را داشته باشد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان