arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

نوری همدانی: عده‌ای دختر را آورده و رقصانده‌اند؛ این‌ها درد جامعه ما است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مراجع تقلید با اشاره به مراسمی که توسط شهرداری تهران به مناسبت روز زن برگزار شده است گفت: در این مراسم عده‌ای دختر را آورده و رقصانده‌اند؛ این‌ها درد جامعه ماست که در کشوری با این همه سابقه انقلابی و اسلامی چنین مراسمی با وجود این همه دشمن برگزار شود.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از خانواده‌ها و مادران شهدای گمنام که ظهر امروز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) گفت: در اسلام برای دعوت مردم به خیر و سعادت و کمال دو راه وجود دارد، یک راه استدلال و برهان است که با هرکس در حد عقل و فهم او رفتار می‌شود و راه دیگر نشان دادن الگو و اسوه است که مردم ببینند کسانی که تربیت‌شده اسلام هستند چگونه‌اند و از آن‌ها درس بگیرند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص جایگاه اسوه و الگو در اسلام ادامه داد: یکی از کسانی که اسوه و الگو برای زنان جامعه عنوان شده حضرت زهرا(س) است که در قرآن آیات فراوانی در مورد ایشان آمده است.

این مرجع تقلید با اشاره به داستانی از صدر اسلام اظهار کرد: عظمت حضرت زهرا(س) به حدی است که پیامبر به استقبال ایشان می‌رفت و از این نمونه‌ها در عظمت حضرت زهرا(س) بسیار فراوان است.

آیت‌لله نوری همدانی با اشاره به مقام بالای خانواده‌های شهدا گفت: حضرت زهرا(س) فقط در خانه نبودند؛ ایشان پشتیبان حضرت علی(ع) و جامعه اسلامی در جنگ و جهاد بودند.

وی با اشاره به اینکه قبل از اسلام به زن به چشم حقارت نگاه می‌شد ادامه داد: پیامبر یک جلسه برای مردان و یک جلسه برای زنان بصورت جداگانه برگزار می‌کردند که این نشان می‌دهد اسلام می‌خواهد عظمت زنان را در جامعه بالا ببرد و برابری مرد و زن را نشان دهد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه خلقت زن و مرد تفاوت دارد بیان کرد: کاری که شما زنان در منزل انجام می‌دهید ثوابش کمتر از کار مردان در جنگ و جهاد نیست.

وی با اشاره به اینکه بهشت زیر پای مادران است گفت: برای ساختن جامعه زنان و مادران بیشتر نقش دارند چون یک مادر با ایمان می‌تواند چه فرزندانی را تحویل جامعه دهد و امروز هم مردم از این خانواده شهدا درس می‌گیرند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسمی که توسط شهرداری تهران به مناسبت روز زن برگزار شده است گفت: در این مراسم عده‌ای دختر را آورده و رقصانده‌اند؛ این‌ها درد جامعه ما است که در چنین کشوری با این همه سابقه انقلابی و اسلامی چنین مراسمی با وجود این همه دشمن، برگزار شود؛ به نظر من شما خانواده شهدا و زنان جامعه باید به میدان بیایید و اعتراض کنید که ما شهید داده‌ایم و امنیت به واسطه خون این شهیدان به وجود آمده است و نخستین اعتراض به اینگونه حرکات باید از طرف شما خانواده شهدا انجام شود.

وی در ادامه خطاب به مسوولان کشور گفت: نخستین چیزی که اسلام تاکید دارد که انجام دهید این است که فقر و بیکاری و معیشت مردم را درست کنید و برخی بجای اینکه به فکر مردم باشند و مشکلات را رفع کنند دنبال برگزاری مراسماتی مخالف اسلام هستند.

نظرات بینندگان