arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
وزارت حقوق بشر یمن اعلام کرد؛

کشته و زخمی شدن ۱۰۳۰۰ زن و کودک یمنی از آغاز حمله عربستان

وزارت حقوق بشر وابسته به دولت نجات ملی یمن در صنعاء اعلام کرد، از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف تحت امر عربستان به یمن، بیش از ۱۰۳۰۰ زن و کودک کشته و یا زخمی شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کشته و زخمی شدن ۱۰۳۰۰ زن و کودک یمنی از آغاز حمله عربستانوزارت حقوق بشر وابسته به دولت نجات ملی یمن در صنعاء اعلام کرد، از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف تحت امر عربستان به یمن، بیش از ۱۰۳۰۰ زن و کودک کشته و یا زخمی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، بنا بر آمار این وزارتخانه وابسته به حوثی‌ها، علاوه بر تلفات جنگی ۲۴۷ هزار کودک نیز در این مدت بخاطر محاصره و تحریم از سو تغذیه و کمبود دارو جان خود را از دست داده‌اند.

این وزارتخانه در آمار تفکیکی خود آورده است: بیش از ۱۲۰۰ تن به دلیل نارسایی کلیوی ناشی از محاصره جان خود را از دست دادند. علاوه بر این ۶ هزار تن نیز از فقدان دارو و تجهیزات پزشکی برای انجام دیالیز رنج می‌برند.

بنا بر این گزارش، مجموع خانوارهای آواره شده در نتیجه تجاوز و محاصره‌ای که از بیش از ۳ سال پیش آغاز شده تقریبا به ۵۶۵ هزار خانواده می‌رسد و می‌توان گفت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار یمنی از استان‌های مختلف آواره شده‌اند.

نظرات بینندگان