arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

گابریل از وزارت خارجه آلمان می‌رود / سابقه درگیری گزینه جدید وزارت خارجه با فیسبوک و توئیتر

وزیر دادگستری آلمان در دولت ائتلافی جدید آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور در راس وزارت خارجه قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دادگستری آلمان در دولت ائتلافی جدید آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور در راس وزارت خارجه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هیکو ماس، وزیر دادگستری آلمان در طول فعالیتش در این وزارتخانه شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر را مجبور کرد که مطالب نفرت‌ پراکن را از سایت‌های خود حذف کنند.

همچنین وی یکی از منتقدان حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان"، جرایم نژادپرستی و ضد یهودی است. یک منبع حزب سوسیال دموکراتیک اعلام کرد که ماس در دولت جدید ائتلافی آلمان جایگزین زیگمار گابریل، وزیر خارجه کنونی می‌شود.

خروج گابریل از وزارت خارجه برای هیچ کس تعجبی ندارد زیرا وی روابط تنش آمیزی با آندریا نالس که انتظار می‌رود در ماه آوریل ریاست حزب سوسیال دموکراتیک را بر عهده بگیرد، دارد.

گابریل در کنفرانسی خبری همراه با همتای بوسنیایی‌اش در این باره گفت: اگر چنین خبری صحت داشته باشد من احساس بسیار خوبی خواهم داشت. ماس به خوبی می‌تواند در این سمت فعالیت کند.

همچنین مارتین شولتس، رهبر کنونی این حزب نیز قرار است وزیر دارایی این دولت ائتلافی باشد.

انتظار می‌رود پارلمان آلمان در ۱۴ مارس نشستی داشته باشد و در آن مجددا مرکل را به عنوان صدراعظم انتخاب کند و به این ترتیب طولانی‌ترین زمانی که آلمان در دوران پس از جنگ جهانی دوم بدون یک دولت جدید بعد از برگزاری انتخابات تجربه کرده، پایان خواهد یافت.

سوسیال دموکرات‌ها در ابتدا نسبت به تمدید دوباره ائتلاف با مرکل اکراه داشتند اما بعدا با توافقی که به آنها وزارت‌های امور خارجه، کار و دارایی را بدهد، موافقت کردند.

نظرات بینندگان