arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۸۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۰

بركناري لنکرانی!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



دکتر كامران باقري لنکرانی استاد تمام رشته بیماری های داخلی و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی به صورت غیر منتظره از سردبیری مجله هلال احمر که یکی از مجلات علمی مطرح کشور است و در طی دو سال گذشته و در طول سردبیری وی ارتقای چشمگیری پیدا کرده بود، از سردبيري اين مجله كنار گذاشته شد.

به گزارش انتخاب به نقل از رجانيوز، ابوالحسن فقيه رئيس سازمان جمعيت هلال احمر كه داراي ارتباط‌هاي قابل توجه با جريان نفوذي در دولت است، وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را از سردبيري اين مجله علمي بركنار كرده است.

خبرنگار ما در تماس با دكتر لنكراني، جزئيات اين ماجرا را جويا شد كه وی گفت: بنده با حکم ریاست قبلی جمعیت هلال احمر به سمت سردبیری مجله هلال احمر منصوب شده بودم. بعد از انتصاب آقای دکتر فقیه به عنوان رییس جمعیت، ایشان با بنده تماس گرفت و با اصرار درخواست ادامه همکاری بنده را به عنوان سردبیر كرد.

وزير سابق بهداشت افزود: بنده نیز با توجه به ضرورت ارتقای علمی کشورمان و نقشی که اینگونه نشریات در این موضوع ایفا می‌کنند، موافقت کردم. اکنون هم آقای دکتر فقیه طی نامه ای عذر بنده را خواسته اند و اتفاق چندان مهمی نیست.

لنكراني در پاسخ به اينكه آيا در طول مدت اخير مسئله جديدي رخ داده كه علي‌رغم اصرار اوليه رئيس اين سازمان، تصميم به بركناري شما گرفتند، گفت: اجمالا باید ذکر کنم تاکید بنده این بوده و هست که نشریات علمی نباید غیر علمی اداره شوند.

وي ادامه داد: اینکه اصرار شود کسی که به اتهام تخلف علمی در دانشگاهی مورد پیگرد است، در نشریه به عنوان عضو هیات تحریریه بماند، اینکه کسانی گمان کنند می‌شود مقالات علمی را با سفارش و اموری از این قبیل منتشر کنند و اینکه کسی بخواهد منویاتی را به هیات تحریریه تحمیل کند، به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و طبیعتا امکان همکاری را منتفی می‌کند.

لنكراني كه داراي فوق تخصص گوارش و كبد است و در حالي كه تنها 10 استاد تمام در اين رشته در كشور وجود دارد، وي جوان‌ترين آن‌ها است، همچنين گفت: سردبیري نشریات علمی مقامی اداری نیست که فرد موظف یا مجاز به اطاعت از بالا دستی خود در همه زمینه ها ولو درخواست های غیر کارشناسی باشد. به هرحال سنگینی این مسئولیت هم از عهده بنده برداشته شد و برای فرد جایگزین آرزوی موفقیت دارم.

 وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كه عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي نيز هست، هفته گذشته در گفت‌وگوي تفصيلي با رجانيوز، ضمن بيان نكات خواندني از حال و هواي سال‌هاي دهه 60، مقابله با جريان دوم خرداد و فضاي منجر به روي كار آمدن دولت نهم، به مقايسه دولت‌هاي نهم و دهم پرداخت و از افزايش حاشيه‌ها در دولت دهم صراحتاً‌ انتقاد كرد.

خلاصه گفت‌وگو: در ماجراي گنجي اعتراض‌كرديم تا مصداق اصحاب سبت نباشيم/ 11 روز عدم حضور رئيس‌دولت، فتنه‌گران‌رفوزه را طلبكار كرد

متن كامل بخش اول گفت‌وگو: در ماجراي اهانت گنجي به مقدسات اعتراض كرديم تا مصداق اصحاب سبت نباشيم/ خاتمي در سفر سال 87 به شيراز متوجه نبود پايگاه مردمي شد/ احمدي‌نژاد گفت مي‌خواهم با انتخاب وزير زن آن را از مطالبه انتخاباتي خارج كنم/ جريان فتنه هنوز هم مي‌خواهد از هر روزنه‌اي سربرآورد

متن كامل بخش دوم گفت‌وگو: حاشيه‎هاي فراوان در دولت دهم موجب تقابل و تعارض شد/ برخورد رئيس‌جمهور با كمترين انحراف‌ها در دولت نهم الگو بود/ 11 روز عدم حضور رئيس دولت، فتنه‌گران رفوزه را طلبكار كرد/ خاستگاه همه جريان‌هاي انحرافي جدايي از روحانيت است/ جبهه پايداري به ارتباط و مشورت با آيت‌الله مصباح افتخار مي‌كند/ برخي كه يك زماني اصولگرا بودند، مروج بي‌بند و باري و بريز و بپاش شده‌اند

حذف نيروهاي انقلابي و متخصص منسوب به گفتمان سوم تير جزو برنامه‌هاي ثابت جريان نفوذي منحرف در دولت بوده و در حالي كه لنكراني به‌عنوان يكي از موفق‌ترين وزيران دولت نهم شناخته مي‌شد، به‌دليل برخي انتقادها به اين جريان به‌ويژه در جريان معاون اولي مشايي هدف برخورد حذفي قرار گرفت. در عين حال، تنگ نظري‌هاي اين جريان تا جايي ادامه دارد كه در واكنش به انتقادهاي مبنايي و اصولي، اداره يك مجله علمي تخصصي را نيز تحمل نمي‌كنند و در حالي كه پيش از اين نيز به خرده فرمايش‌هاي آن‌ها براي بي‌اعتبار كردن اين مجله علمي توجه نشده بود، در اين مورد خاص نيز برخورد حذفي تكرار مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
0
دو کلمه هم ار هلو شنیدیم!!! می ترسیدیم نطق ایشان کور شده باشد که دیدیم به حمدالله نخیر هنوز هم افاضات می فرمایند. مشعوف شدیم.
عماد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
0
1-جناب اقای دکتر لنکرانی اول این که جنابعالی از ریاست دفتر بخش داخلی بیمارستان نمازی به مقام وزیری رسیدید وشدید هلوی جناب ریس جمهور پس برای حفظ ظاهر هم که شده نمک بخورید ونمکدان بشکنید2-جریان فتنه دیگر قدیمی شده وبهتر است افتضاحات اخیر دوستان سابقتان را نقد کنید3-لطف کنید در دمانگاه مطهری شیراز افراد معمولی راهم بقول خودتان جهت طبابت پذیرش کنید نه فقط افراد خاص را
يك مسلمان ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
0
ايشان عضو جبهه پايداري را بعنوان ابزار انتخاب كرده بودند تاريخ ظلمي كه ايشان در دوران وزارتش با افزايش بي رويه تعرفه پزشكي بر سر اين مردم مستضعف اورده فراموش نخواهد كرد اخر اين دوران نيز تمام ميشود و فردا روز قيامت چه جوابي براي خدا خواهد داشت كه تعرفه ها را سياسي بالا برد و مردم را بيچاره كرد همه انانيكه تعرفه ها را سياسي بالا بردند در دولت نهم و دهم فردا پيش خداوند سبحان سخت محاكمه خواهند شد بگذار امروز خوش بگذرد ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۸
0
1
"استاد تمام رشته بیماری های داخلی"!!!! خودتونو مسخره کردین یا مارو؟؟؟؟ اصلا احتمال نمیدین یه پزشک اینو بخونه و به ریش مبارکتون بخنده؟؟؟
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
آقا این رجا نیوز خیلی باندیه. باید خبر ویرایش بشه و بر اساس سیاستهای خودتان آن را منتشر می کردید نه این که در سایت وزین تان مطلب ان سایت.... را باز انتشار نمایید. دقت کن عزیزم.
در قاموس اینها هر کی از دولت بره بیرون کارش درست بوده .
نادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
هلو رفت تو گلو !!!!!!
نظرات بینندگان