arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶

قیمت طلا به ۱۳۱۷ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۳۱۷ دلار و ۴۱ سنت رسید و در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رویترز، در حالی که به دلیل امیدواری ها به کاهش تنش ها بین آمریکا و کره شمالی و در آستانه انتشار آمارهای اشتغال آمریکا ارزش دلار در برابر ین ژاپن تقویت شده، قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش داشت.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت، وی آماده دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اولین نشست آمریکا و کره شمالی است. اعلام این خبر، امیدواریها به کاهش تنش بین آمریکا و کره شمالی را کاهش داد.

 

یک تجار مستقر در هنگ کنگ گفت: «ما شاهد واکنش ها به دیدار احتمالی ترامپ و کیم جونگ اون هستیم و این موجب وارد آمدن فشار بر دارایی های امن شده است.»

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1317 دلار و 41 سنت رسید و در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد کاهش به 1318 دلار و یک سنت رسید.

 

ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز 0.4 درصد افزایش داشت و به 106.66 ین رسید.

 

ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن اواخر هفته گذشته و به دلیل تشدید نگرانی ها از در گرفتن یک جنگ تجاری به پایین ترین رقم 16 ماه گذشته رسیده بود.

 

تحلیلگران موسسه سوسیت جنراله در این باره نوشتند: «پیش بینی ما در خصوص قیمت طلا کاهشی است.» تحلیلگر فنی رویترز هم پیش بینی کرد که قیمت طلا به محدوده 1307 تا 1312 دلار کاهش یابد.

 

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با نیم درصد کاهش به 16 دلار و 41 سنت رسید. قیمت پلاتین هم 0.6 درصد افت داشت و به 946.50 دلار رسید. قیمت پالادیوم هم با 0.3 درصد کاهش به 974 دلار رسید.

 

انتهای پیام/208

 

 
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان