arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۰

شادترين لحظات افراد چه زمانیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتيجه مطالعه صدها ميليون پيامي كه مردم بر روي پايگاه‌هاي اينترنتي اجتماعي قرار مي‌دهند، نشان داد مردم جهان در ساعات اوليه صبح شادترين لحظات خود را سپري مي‌كنند.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه، جامعه شناسان دانشگاه كورنل آمريكا در تحقيقي كه با استفاده از نرم افزارهاي زبانشناسي صورت گرفت، حضور كلمات مثبت را در 509 ميليون پيامي كه 2 ميليون و 400 هزار كاربر اينترنتي از سراسر جهان در طول دوره‌اي دو ساله بر روي توئيتر قرار مي‌دهند، بررسي كردند.

بر اساس نتيجه اين مطالعه كه در نشريه ساينس منتشر شد، شادترين لحظات افراد به ساعات اوليه صبح مربوط مي‌شود و پس از آن همزمان با آغاز ساعات كاري در اواسط صبح، ميزان شادي افراد كاهش مي‌يابد.

يكي ديگر از برهه‌هاي زماني كه افراد از حس شادي زيادي برخوردار هستند به لحظات نيمه شب مربوط مي‌شود ولي در طول شب، اين وضع كاهش مي‌يابد.

بيشترين تعداد كلماتي كه شور و اشتياق، شادي، فعاليت و هوشياري افراد را نشان مي‌دهد بيشتر به روزهاي شنبه و يكشنبه مربوط مي‌شود. مطالعاتي كه در كشورهاي اسلامي نيز صورت گرفت نشان مي‌دهد اين الگو در كشورهاي اسلامي بيشتر به روزهاي جمعه و شنبه مربوط مي‌شود.

در اين مطالعه تنها پيام‌هايي كه به زبان انگليسي منتشر شده بود، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.
نظرات بینندگان