arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۰

پورمحمدی : تأسيس بانک‌هاي خصوصي جديد و مؤسسات متوقف شده است

رييس سازمان بازرسي کل کشور، گفت: اين سازمان در ارتباط با پرونده فساد مالي اخير اقدامات قاطعي انجام داده است و اگر تخلفات و بي‌قانوني‌هايي صورت گرفته، در تلاشيم جبران شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس سازمان بازرسي کل کشور، گفت: اين سازمان در ارتباط با پرونده فساد مالي اخير اقدامات قاطعي انجام داده است و اگر تخلفات و بي‌قانوني‌هايي صورت گرفته، در تلاشيم جبران شود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي در حاشيه سفر رييس قوه قضائيه به استان زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه به بانک مرکزي اعلام شده است تا جلوي تأسيس بانک‌هاي خصوصي جديد و مؤسسات گرفته شود، افزود: در پرونده بزرگ فساد بانکي 3 هزار ميلياردي اخير، غير از فساد پنهان که هنوز لايه‌هاي پنهان آن مشخص نشده است، راجع به لايه آشکارش مي‌توان گفت كه علت اين چرخه فساد و باطل، ميزان سود بانکي است.

وي تصريح کرد: مهم‌ترين اقدامي كه اين گروه اختلاس‌كننده انجام داده بود، تشكيل بانكي به نام آريا بود كه به نوعي تخلفات‌شان در پوشش اين بانك صورت مي‌گرفت كه در طول زمان نيز نياز مالي‌شان را تأمين مي‌كرد.

اين مقام مسوول، يادآور شد: سازمان بازرسي كشور از مدت‌ها قبل بانك متخلف را كه به شكل غير‌قانوني تأسيس شده بود، شناسايي كرده و به بانك مركزي معرفي كرده بود.

حجت‌الاسلام پور‌محمدي، ادامه داد: جلوگيري از تأسيس بانك، نظم فعاليت گروه را به هم ريخت و اين نارسايي سبب شد تا نتوانند بدهي‌هاي خود به بانك را پرداخت كرده و داستان ‌LC ‌هاي تقلبي‌شان لو رفت.

رييس سازمان بازرسي کل كشور، اظهاركرد: وقتي بانك متوجه اختلاس شد، موضوع به قوه قضاييه اعلام شد و چون ما از قبل به موضوع اشراف داشته و پيگير پرونده بوديم، به‌طور جد به بررسي مدارك پرداخته‌ايم تا اين پرونده كه بسيار ناگوار است به اتمام برسد.

وي متذكر شد: ‌حرکت صادقانه در شناسايي فساد، برخورد قاطع با آن، توضيح صحيح و دقيق به مردم، اطلاع‌رساني کامل، تغيير صادقانه رفتار و وضعيت نظام بانکي درباره اين قضيه موجب افزايش اعتماد مردم به نظام قضايي كشور مي‌شود.

حجت‌الاسلام پور‌محمدي، خاطر‌نشان كرد: اين پرونده، پرونده‌اي بسيار بزرگ و نگران‌كننده است كه خوشبختانه نظام نشان داد كه با قدرت توان مواجهه با اين مفاسد و پرونده‌ها را دارد.
نظرات بینندگان