arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۰

آیت‌الله جوادی آملی: عالم باید به جای فاصله گرفتن از خلق خدا، از دنیا فاصله بگیرد

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: چله گیری به معنای جدا شدن از جامعه نیست و به معنای جدا شدن از دنیا است و عالم باید از دنیا فاصله بگیرد نه از خلق خدا.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رسا نوشت: آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: چله گیری به معنای جدا شدن از جامعه نیست و به معنای جدا شدن از دنیا است و عالم باید از دنیا فاصله بگیرد نه از خلق خدا.

همزمان با میلاد پر برکت حضرت معصومه (س) جمعی از طلاب، امروز به دست آیت الله جوادی آملی معمم شدند.وی در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) در سخنانی پس از معمم شدن طلاب گفت: همه ما تشنه معرفت هستیم و آب زلالی که نیازمند آن هستیم باید از درون دل ما بجوشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: دانشمند وارسته اهل چله گرفتن و اربعین گرفتن است ، موسی کلیم در همین ایام در فاصله اول ذیقعده تا دهم ذیحجه چله می گرفتند و وحی الهی در نهایت نصیب ایشان شد.

وی ادامه داد: چله گیری به معنای جدا شدن از جامعه نیست و به معنای جدا شدن از دنیا است و عالم باید از دنیا فاصله بگیرد نه از خلق خدا. رعایت تقوا یکی از مهم ترین ویژگی های عالمان وارسته بوده است و علم از دل این چنین انسان وارسته ای خواهد جوشید.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر عالم وارسته و با تقوا باشد و علم از درون دل او بجوشد هنگامی که سخن از بیداری امت اسلامی است خود او بیدار تر است و هنگامی که می خواهد جامعه و نظام را حفظ کند یا امر به معروف و نهی از منکر کند آن عالم بهتر از همه به این وظایف عمل خواهد کرد. انسان وارسته و بیدار دل در همه امور خیر از دیگران موفق تر خواهد بود.وی ادامه داد: بیدار دلی و جوشش علم از درون انسان های وارسته مختص حوزه های علمیه نیست و این امر می تواند توسط دانشمندان و دانشگاهیان نیز بوجود آید.
نظرات بینندگان