arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

حذف نام نخست وزیر ژاپن و همسرش از پرونده رسوایی مالی

خبرگزاری رویترز نوشت نام نخست وزیر ژاپن، همسر و وزیر دارایی‌اش از اسناد مربوط به یک رسوایی مالی مشکوک حذف شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حذف نام نخست وزیر ژاپن و همسرش از یک پرونده مربوط به رسوایی مالی

هرگونه اشاره به شینزو آبه نخست وزیر ژاپن، آکی همسر و تارو آسو وزیر دارایی این کشور در اسناد مرتبط با یک رسوایی مالی خانوادگی، حذف شده است.

به گزارش انتخاب؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت، به اسنادی دست یافته است که بر اساس آن معلوم می‌شود نام نخست وزیر ژاپن و همسرش از اسناد مربوط به یک پرونده رسوایی مالی حذف شده است.

سوالات و تردیدهایی درباره فروش یک زمین دولتی با تخفیف بسیار به یک مدرسه‌ساز وجود دارد. این مدرسه ساز از نزدیکان نخست وزیر ژاپن و همسرش است. 

البته آبه و همسرش هرگونه اقدام اشتباهی را رد کرده‌اند. آسو وزیر دارایی هم برای اقدامات وزارت‌خانه عذرخواهی کرده اما گفت هیچ قصدی برای استعفا ندارد.

تردید‌ها درباره مخفی‌کاری می‌تواند ضربه‌ای برای اعتبار آبه باشد و امیدهای او را برای انتخاب در دور سوم رهبری حزب لیبرال دموکراتیک از بین ببرد. 

یک سال پیش از این محبوبیت آبه در ژاپن به شدت کاهش یافته بود و ولی تابستان سال 2017 وقتی محبوبیت وی به 50 درصد رسید، نخست وزیر ژاپن تصمیم گرفت از فرصت استفاده کرده و با انحلال پارلمان انتخابات زودتر از موعد اوایل پاییز 2017 برگزار کند که در نتیجه آن بار دیگر به عنوان نخست وزیر ژاپن انتخاب شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان