arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با «انتخاب»:

باید مراقب باشیم نرخ ارز بیش از این رشد نکند، وگرنه تبدیل به یک معضل می شود / دولت باید فکری بکند / بیکاری در بهار به بدترین شکل ممکن خود را نشان خواهد داد

اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین می گوید در سال 97، 4 چالش اقتصادی بزرگ داریم که دولت باید به نحوی آنها را رفع کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای سال 97 چهار چالش بزرگ اقتصادی پیش رو داریم/ بیکاری در بهار به بدترین شکل ممکن خود را نشان خواهد داد / باید مراقب باشیم نرخ ارز بیش از این رشد نکند / اگر تشنج‌های اجتماعی کاهش نیابد شاهد اثر مخرب آن بر اوضاع اقتصادی خواهیم بود؛ دولت باید فکری بکند

اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین می گوید در سال 97، 4 چالش اقتصادی بزرگ داریم که دولت باید به نحوی آنها را رفع کند.

عسگراولادی در گفت و گو با «انتخاب» گفت: درباره اوضاع اقتصادی کشور در سال 97 پیش بینی خوبی ندارم. اولین چالش اقتصادی سال 97، بیکاری است که در بهار به بدترین شکل ممکن خود را نشان خواهد داد.

او ادامه داد: دومین چالش بزرگ معیشت مردم است. در حال حاضر صنایع کوچک و متوسط ما با شرایط خوبی روبرو نیستند و بسیاری از آنها بدهی های سنگین دارند.

عسگراولادی افزود: در این شرایط دولت باید فکری به حال این صنایع بکند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران سومین چالش اقتصاد کشور در سال 97 را نرخ ارز دانست. او گفت: باید مراقب باشیم که نرخ ارز بیش از مقدار فعلی رشد نکند وگرنه به یک معضل برای اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.

عسگراولادی تشنج های اجتماعی را چالش چهارم کشور در سال 97 دانست و گفت: سروصداهای داخلی و متهم کردن یکدیگر باید کاهش یابد. ادامه روند فعلی به نفع اقتصاد کشور نیست و دولت باید به هر نحو ممکن از از تشنج های اجتماعی بکاهد وگرنه تاثیر مخرب آن بر اقتصاد کشور را شاهد خواهیم بود.

نظرات بینندگان