arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
دولت استرالیا نگران هجوم تکنولوژی است

آینده کاری کارمندان تحت هجوم ربات هاست ؟!

با وجود تلاش ها برای توسعه خدمات تکنولوژیک در استرالیا، باز هم موج انتقادات از سوی اتحادیه های کارگری علیه وضعیت، حضور ربات ها در کشور داغ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با وجود تلاش ها برای توسعه خدمات تکنولوژیک در استرالیا، باز هم موج انتقادات از سوی اتحادیه های کارگری علیه وضعیت، حضور ربات ها در کشور داغ است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از زد دی نت در شرایطی که برخی از مقامات ارشد جهان تکنولوژی از مقامات درخواست افزایش حمایت در حوزه رباتیک را دارند، اما مقامات تمایلی برای افزایش این بودجه در سطح اداری نشان نمی دهند.

این تناقض ، یعنی عدم تمایل دولت به از دست رفتن عنوان های شغلی توسط ربات ها از یک سو و موضوع تلاش برای پیشرفت و ارتقای شغلی از سوی دیگر باعث شده، بسیاری از شرکت ها با مشکلاتی مواجه شوند.

یکی از بنیانگذاران و مدیر عاملان یک شرکت بازرگانی در استرالیا، در این خصوص می گوید ؛ ما با یک چالش بزرگ مواجه خواهیم بود:

نخست؛ نیاز به ارتقاء و بازآموزی کارگران

دوم ؛ توسعه  هوش مصنوعی

سوم ؛ توسعه اتوماسیون، و کارهای فنی

 

بسیاری از مواردی که ماشین ها به سرعت انجام می دهند، انسان ها با مکث و طمانینه سازمان می دهند. در نتیجه، برخی شرکت های برای جذب ربات ها بی میل نیستند.

اما موضوع اینجاست که توسعه استفاده از ربات ها در استرالیا ، طی سال های اخیر، بسیاری از کارمندان را به چالش کشیده است. موضوعی که مقامات را نگران آینده شغلی کارمندان می کند.

یک منبع آگاه دروزارت کار استرالیا می گوید ؛ "ما  چاره ای نداریم به جز این که دیدگاه های خود را در خصوص  آموزش و پرورش کارکنان تغییر دهیم، چرا که رقابت با ربات ها اساسا ساده نخواهد بود.

این موضوع نیز مهم است که توجه کنیم استرالیا 1 درصد از  تولید ناخالص داخلی جهان را  در اختیار دارد. بنابراین برای ادامه روند پیشرفت در حوزه توسعه باید بر توسعه تکنولوژیک نیز متمرکز بود .

بررسی های محلی گوگل نشان داده است که 3.5 میلیون نفر از کارگران استرالیا در معرض خطر قرار دارند و امکان دارد با ابزار الات مصدوم شوند . این در حالیست که نگرانی برای مصدومیت ربات ها عملا وجود ندارد.

فارغ التحصیلان فن آوری در سراسر جهان بسیار مورد احترام هستند؛ با این حال، با توجه به فقدان صنعت محلی، بسیاری از طرح های رباتیک عملا در بازارهای بومی با شکست مواجه می شوند .

 

 

نظرات بینندگان