arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

داورزنی: ماموریت کشف و پرورش استعدادها به هیات‌ها محول شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: باید به گونه‌ای کار کرد که ماموریت کشف و پرورش استعدادها به هیات‌ها محول شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقات آینده سازان استان تهران با حضور محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. او در این مراسم گفت: از توجه ویژه‌ای که مهندس مقیمی به ورزش تهران دارند تشکر می‌کنم. آرزو می‌کنم سال جدید سال بدون ماده ۸۸ باشد و همکاری لازم صورت بگیرد که بتوانیم ابزار لازم را در خدمت جامعه ورزش قرار بدهیم. یکی از ماموریت‌های معاونت ورزش قهرمانی این است که بتوانیم گره‌ای که در کار هیات‌های ورزشی در خصوص ماده ۸۸ وجود دارد، حل شود و بتوانیم اماکن را در اختیار هیات‌ها قرار دهیم. این موضوع باید با کمک دوستانمان در مجلس شورای اسلامی حل شود چون ورزش قهرمانی دچار مشکل خواهد شد. تلاش می‌کنیم در سال ۹۷ مقدمات حل این مشکل انجام شود. با کمک دولت آیین نامه اصلاح شود و بتوانیم سالن‌ها را در اختیار هیات‌ها بگذاریم تا بتوانیم دست مدیران کل استان‌ها را باز کنیم.

وی در پایان گفت‌:  انتظار داریم از استان تهران و گل‌ محمدی تیم‌هایی که ماهیت منطقه‌ای دارند حمایت شوند تا تعداد تماشاگران بیشتری جذب ورزشگاه‌ها شوند. تهران ۱۴ میلیون جمعیت دارد ولی در مسابقات شاهد هستیم که جمعیت کمی استقبال می‌کنند. اگر این مسابقات در شهرستان‌های استان برگزار شود قطعا بازخورد بهتری خواهد داشت. امیدواریم که موانع برداشته شود تا در زمینه ورزش قهرمانی بتوانیم بهتر کار کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای  وزارت ورزش و  جوانان با اشاره به این که امیدوار است در سال آینده شاهد اجرای ماده ۸۸ ( واگذاری و اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی) نباشد، گفت‌: وظیفه ما این است تا ابزار و امکانات ورزشی را برای هیات‌های ورزشی کشور فراهم کنیم. باید به گونه‌ای کار کرد که ماموریت کشف و پرورش استعدادها به هیات‌ها محول شود.

وی با بیان این که برخی مشکلات قانونی در کشور برای هیات‌ها وجود دارد گفت: در نظر داریم با همکاری سایر بخش‌ها بتوانیم امکانات و تجهیزات را برای هیات‌های استانی فراهم کنیم چرا که نبود سالن و مجموعه ورزشی مهم‌ترین معضل برای ورزش استان‌ها است.

داورزنی به معضل ماده " ۸۸" اشاره کرد و اظهار کرد: ۲۳۰۰ میلیارد تومان در ورزش هزینه می‌شود ولی برای این که ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان به ورزش کشور برسد، داریم ورزش قهرمانی را نابود می‌کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان